چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه تابناک

سیاسی وب‌گاه تابناک

دانشجویان بازداشتی دانشگاه‌های امیرکبیر، شهید بهشتی و تهران با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولان این دانشگاه‌ها آزاد شدند.

آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت شاعر آئینی با اخلاص آقای سید رضا موید را تسلیت گفتند.

نایب رییس کمیسیون امور داخلی مجلس شورای اسلامی نبود نظارت را عامل اصلی قیمت بالای پروازهای داخلی دانست و گفت: سازمان هواپیمایی برای رسیدگی به وضعیت ناوگان هوایی و مشخصا افزایش بی‌رویه قیمت بلیت هواپیما ورود کند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف، دیدار رئیس جمهوری با مسئولان این دانشگاه درباره اتفاقات اخیر را تشریح کرد.

پنج اقتصاددان در بیانیه‌ای سرگشاده نسبت به اتفاقات پس از مرگ تاثر برانگیز مهسا امینی واکنش نشان داده و به سیاست‌گذاران هشدار دادند: «اعتراض چنانچه شنیده نشود به خشم تغییر وضعیت می‌دهد و خشم در ادامه تبدیل به نفرت می‌شود و از اینجا به بعد، خشونت به‌عنوان نیروی پیشران اصلی عمل می‌کند.»

حجه الاسلام رسول جعفریان - تاریخ پژوه - در توئیتر نوشت: ایرانی ها به اینترنت داخلی بسنده نمی کنند... فشار زیاد انفجار می آورد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و وزیر خارجه صربستان به کارگیری معیار‌های دوگانه آمریکا و غرب در اجرای حقوق بین‌الملل و استفاده از ابزار تحریم علیه کشور‌ها را تقبیح کردند.

تفنگداران نیروی دریایی آمریکا و فیلیپین تمرینات آموزشی مشترک در سواحل فیلیپین برگزار کردند.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز جمعه اعلام کرد، این کشور به بهانه ناآرامی‌ها در ایران، مجموعه‌ای از اقدامات مالی و مهاجرتی جدید علیه ایران و همچنین گسترش رژیم تحریم‌های خود را دنبال خواهد کرد.

اصلاح نظام بانکی آری یا خیر؟ 580 مصدوم در زمین لرزه خوی، در خاکسپاری نیکا چه گذشت؟ نامه فرماندهان نیرو‌های مسلح به رهبر معظم انقلاب، جهان در خطر «آخرالزمان» هسته‌ای، خنجر نفتی «اوپک‌پلاس» به پشت امریکا - اروپا، 7 پیشنهاد ایران در دومین نشست مجمع اقتصادی خزر و محدودیت اینترنت چقدر خسارت زد؟ از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از مقابله مرزبانان استان با قاچاقچیان و توقیف 6 شناور متخلف در آب‌های خلیج فارس خبر داد.

امام جمعه موقت تهران گفت: به صراحت می گویم فرمان این آشوب ها و فتنه به دست رییس‌جمهور آمریکا و صهیونیست‌ها و بعضی از کشورهای وابسته مثل عربستان سعودی بوده است.

هشت دوره و به بیان بهتر 35 سال از عمر مجمع تشخیص مصلحت نظام می گذرد؛ در این مدت چهره‌های سیاسی بسیاری به خاطر جایگاه حقوقی یا به عنوان عضو حقیقی به عضویت این نهاد درآمدند و یا آن را ترک کردند.

آیت الله مکارم شیرازی به مرگ خانم امینی اشاره کرد و بیان کرد: لازم بود نیروی انتظامی و دیگر نهادهای ذی‌ربط گزارش جدی و فوری از تحقیقات خود ارائه می‌دادند تا جلوی این بهانه ها گرفته شود.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه اقتدار، مهربانی و خستگی‌ناپذیر بودن شاخصه سازمان عظیم انتظامی کشور است، گفت: امروز فراجا در برابر هنجارشکنان مقتدر و با مظلومان مهربان است.