شنبه 1 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه تابناک

سیاسی وب‌گاه تابناک

حسین شاهمرادی مدیر شبکه چهار سیما درباره توقف پخش برنامه «شیوه» در توییتر خود توضیح داد.

نشست «خانه گفت‌وگوی دانشگاه تهران» با حضور 90 استاد دانشگاه تهران در تالار شهید سلیمانی دانشگاه تهران برگزار شد.

«کاظم غریب‌آبادی»، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، امروز (سه‌شنبه) از مجروحان انتظامی بستری در بیمارستان ولیعصر (عج) فراجا عیادت کرد.

در حال حاضر تحقیقات قضائی در خصوص اقدامات علی کریمی در جریان اغتشاشات اخیر تحت نظر مقام قضائی در حال انجام است.

با ورود دانشجویان به دانشگاه آنان با دسته‌هایی چند نفره از برخی دانشجویان بعضا «غیر دانشجوی دانشگاه شریف» روبه‌رو می‌شوند. این موضوع را دکتر «رسول جلیلی» رئیس دانشگاه شریف تأیید می‌کند و می‌گوید: «تعدادی دانشجوی غیرشریفی وارد دانشگاه شدند. حراست مانع حضور برخی از این افراد در داخل دانشگاه شد، اما عده‌ای از آنان وارد دانشگاه شدند.»

ما یک اکثریت ارزشی داریم که عدد آن از 90 درصد هم بیشتر است و یک اقلیت بسیار محدود که نسبتی با ارزش‌ها ندارند. ما یک اکثریت و اقلیت «ایران‌باور» هم داریم؛ اکثریتی که معتقد به شأن تمدنی و حکومت جهانی برای ایرانیان است. این اکثریت تمدنی هم بیش از 90 درصد جمعیت را شامل می‌شود و یک اقلیت بسیار کوچک که تحت تأثیر القائات خارجی می‌باشد، معتقد به یک ایران کوچک و در خودخزیده است.

رئیس‌جمهور برای دفاع از وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی وارد صحن علنی مجلس شد.

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ناآرامی‌های اخیر واکنش متفاوتی نشان داد.

افسران جنگ نرمی که به کشور خیانت و در خدمت اهداف بیگانه اند باید از دانشگاه ها بیرون ریخته شوند.

رئیس مجلس گفت: قالیباف گفت: دشمن خارجی با احساس ضعف در جامعه ایران، فشار اقتصادی را بیشتر می‌کند و دشمنی که آماده شده بود بخش زیادی از تحریم‌ها را بردارد، تحریک می‌شود که فشار را بر مردم ایران بیشتر کند؛ همانگونه که وقایع سال 88، دشمنی که در حال توافق با ایران بود را به تحریم‌های گسترده علیه ایران سوق داد.

اگر اعتراض با آشوب، اغتشاش و غارت اموال عمومی و مردم همراه شد، اگر اعتراض با فحاشی، آتش زدن اموال مردم، ایجاد ناامنی و کشتار مردم همراه شد، دیگر اعتراض نیست و با چنین رفتار‌های هنجارشکنانه‌ای برخورد جدی خواهد شد.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با بیان اینکه مجلس و دولت با جدیت پرونده فوت مهسا امینی را بررسی می کنند، گفت: از خانواده امینی دعوت کردیم برای بیان اظهارات خود به مجلس بیایند.

روز و شب، گذشته دانشگاه صنعتی شریف صحنه تجمعات و درگیری های متعدد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: امروز افراد فریب خورده تحت نفوذ جریان برانداز خارج از کشور اعتشاشات داخلی را مدیریت و هدایت می کنند.

رویداد موسیقایی «همراه با خاطره‌ها» که قرار بود با همراهی ارکستر ملی به رهبری مجید انتظامی مهرماه به روی صحنه برود، برای دومین بار لغو و به زمان مناسب دیگری موکول شد.

سرهنگ دوم داود عبداللهی فرمانده یگان امداد نیروی انتظامی مریوان که شب گذشته توسط اغتشاشگران مجروح شده بود عصر امروز به دلیل شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل آمد.