پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه تابناک

سیاسی وب‌گاه تابناک

دادستان کل کشور با صدور بخشنامه‌ای تاکید کرده افرادی که فاقد هرگونه سابقه کیفری هستند و در پرونده آنان نیز سند، مدرک، گزارش شاهد صحنه و گزارش مأمورین انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی یا قراین اطمینان آور وجود ندارد و کمیته کارشناسی به عدم نقش آنان در اغتشاشات اظهارنظر کرده است با توجیه و ارشادات لازم آزاد شوند.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات با اشاره به شایعه فیلترینگ همیشگی اینستاگرام بیان کرد: شورای عالی فضای مجازی در این مدت جلسه‌ای نداشته است که بخواهد درباره اینستاگرام نظری ارائه دهد. مرجع تصمیم گیری در این زمینه وزارت ارتباطات نیست.

فائزه هاشمی رفسنجانی به‌دلیل حضور در آشوب‌های خیابانی و تحریک به اغتشاش توسط یکی از نهاد‌های امنیتی بازداشت شده است.

رئیس جمهور در پیامی فرارسیدن سالگرد استقلال ترکمنستان را به رئیس جمهور و مردم این کشور تبریک گفت.

موسسه اندیشه ناب

یک منبع آگاه اعلام کرد: دستگاه قضایی تاکنون اقدامی در جهت پلمب ویلای علی کریمی انجام نداده و به نظر می‌رسد، این اقدام، بیشتر یک شیطنت از سوی برخی از عوامل داخلی این فرد در جهت قهرمان‌سازی از وی بوده است.

نماینده تهران در مجلس گفت: سران اصلاحات مردم را تحریک کردند و آنان مدافعان اصلی آشوبگران و اغتشاشگران هستند. آشوب طلبان در برخی از شهر‌ها با جمع‌های محدود هزار تا دو هزار نفری حضور یافتند. بسیاری از آنان نوجوانان و جوانان هستند که در اوج احساسات هستند.

استاندار ایلام از بازداشت 186 نفر از اغتشاشگران در ایلام خبر داد و گفت: هیچ مماشاتی با اغتشاشگران که امنیت استان را مخدوش کرده‌اند صورت نخواهد گرفت.

یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس وشورای اسلامی، تاکید کرد: تمام حرف من از روزی که پا در مجلس یازدهم گذاشتم این بوده که تنها سرمایه این نظام مردم هستند و ما باید مردم داری کنیم. اگر این مردم نباشند این نظاام هم نخواهد بود.

تعداد نیروهای کومله زیاد بود یکی یکی نیروهای ما شهید می‌شدند و جوی خون در کوچه پس‌کوچه‌های روستا جاری شده بود، در این درگیری که از ساعت 4 صبح تا 7 شب ادامه داشت...

به نظر می رسد اگر این شخص رئیس جمهور ایران بود با توجه به رویکرد مترقی و خردمندانه ای که دارد (و از سخنانش پیداست) ایران را در مسیر توسعه و تعالی هدایت می کرد

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه در پی ناآرامی‌های اخیر 155 نفر در استان دستگیر شدند، گفت: این افراد صحنه‌گردان‌های ناآرامی‌های اخیر فضای مجازی و اغتشاش بودند.

محمود احمدی‌نژاد اخیرا با انتشار یک فایل تصویری درباره حجاب و اغتشاشات اخیر گفته: «چه کسی شما را مأمور کرده کنترل کنید؟ این یعنی محدود کردن آزادی مردم. این غلط است و فساد از اینجاست و چقدر فجایع در این کنترل اتفاق می افتد.

وزیر کشور گفت: ماموران انتظامی در صحنه اغتشاشات بسیار خوب و گسترده و به موقع پای کار بودند و توانستند با اقدامات خود توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان را نقش بر آب کنند.

ذوالنور نماینده مجلس به مرجع تقلید معروف حمله کرد و گفت: برخی افراد عمامه به‌سر هم پیام دادند و فتنه را تحریک کردند دادگاه ویژه روحانیت باید نسبت به بررسی اتهامات این افراد نیز ورود کند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفته است: تغییرات مستمر و گسترده‌ای که پس از انقلاب اسلامی در حوزه خدمت وظیفه عمومی صورت گرفته است، علاوه بر ارتقاء توان دفاعی کشور بهره‌های ملموس و قابل توجه نظیر استقلال، خودباوری، قناعت نظم‌پذیری، قانون‌گرایی، ایثار و بردباری برای جوانان به همراه داشته است.