پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه تابناک

سیاسی وب‌گاه تابناک

سخنگوی دولت گفت: طبق پیش‌بینی امسال هم 220 بیمار قربانی تحریم‌های ظالمانه می‌شوند. به این آمار، پروانه‌ای‌ها و همه نیازمندان داروی خاص هم اضافه می‌شوند.

وزیر نیرو گفت: اگر روزی شهید نادر مهدوی و همرزمان او درک کردند که باید با استعمار چگونه مقابله کنند امروز نیز با دشمن شناسی باید روش‌های حمله و نفوذ دشمن را شناسایی و به جامعه معرفی کرد.

سران قوا در نشست مشترک تاکید کردند: دشمنان این مرز و بوم نه جمهوری اسلامی بلکه ایران یکپارچه و مقتدر را تهدیدی برای منافع خود می‌دانند.

معاون نخست وزیر روسیه دیروز و ساعاتی پس از وقوع انفجار در پل کریمه اعلام کرد: عبور و مرور ریلی در پل کریمه از سر گرفته شد.

خسارت روزانه بین 50 تا 500 میلیونی اختلال اینترنت به کسب‌وکارها، انفجار بزرگ کریمه؛ هدیه تولد پوتین، نسل‌کشی قومی زیر سایه طالبان، اعتراضات در تهران و چند شهر دیگر، متن و حواشی حضور رئیسی در دانشگاه الزهرا، طلب استراماچونی را که می‌پردازد؟ اعتراضات و دست‌های آشکاری که دیده نمی‌شود و چالش کالابرگی شدن یارانه نقدی، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: یک راننده پراید که حوالی ظهر امروز شنبه در حال عبور در میان آشوبگران در خیابان پاسداران سنندج بود توسط ضدانقلاب کشته شد.

ظهر امروز جمعیتی حدودا 40 نفره از انتهای خیابان پامنار به سمت ابتدای این خیابان حرکت کردند و ضمن سردادن شعار‌هایی از جمله «بازاری با غیرت حمایت حمایت» و «ایرانی با غیرت حمایت حمایت» خواستار حمایت بازاریان از اغتشاشات شدند. کسبه بازار، اما بی اعتنا به درخواست اغتشاشگران فقط نظاره‌گر شعار‌های آن‌ها بودند.

تمامی دانشجویان دانشگاه شریف که در حاشیه تجمعات دانشگاه دستگیر شده بودند، آزاد شدند.

محسن هاشمی رابطه با بازداشت خواهر خود فائزه هاشمی گفت: خواهرم فائزه همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

نیروهای (یگان) ویژه به طور کامل در منطقه مستقر هستند تا در برابر هرگونه اعتراض مقابله کنند.

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها از جمع بندی نهایی گزارش پرونده فوت مهسا امینی در نشست این هفته کمیسیون و ارائه آن به صحن مجلس جهت قرائت در اولین فرصت خبر داد.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به آغاز بررسی لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولتی و بازنشستگان کشوری از فردا در مجلس شورای اسلامی، نوشت که این لایحه با تصویب مجلس، از اول شهریور اجرایی و افزایش حقوق در مواردی تا سقف 20% انجام می شود.

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هجمه‌های اخیر به حافظان امنیت ناشی از عملکرد موفق این نیروها در برخورد با آشوبگران است.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: تا مادامی که اذن رهبری برقرار است زاهدی وفا می‌تواند سرپرست باشد.