شنبه 1 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه تابناک

سیاسی وب‌گاه تابناک

استراتژی تخلیه شوک تورمی اصلاح ارز ترجیحی، هوس پرواز مرغ؟ خداحافظی با خودرو‌های ارزان! روند قضاییِ پروندهِ مرگ مهسا امینی، گارد جنگی اروپا در حفاظت از خطوط انرژی، بی‌برنامگی بایدن در پرونده اتمی ایران، حسرت اعتراض قانونی و انتقام جنایت جمعه سیاه زاهدان در دستور کار سپاه، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شروع شده است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، در بعضی ساعات همراه با وقوع رگبار و رعد وبرق در نیمه شمالی استان و کاهش دما تا 6 درجه سانتیگراد از امروز تا فردا (9 تا 10 مهرماه) پیش‌بینی می‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: امیدواریم که از نیمه دوم مهر بتوانیم دور دوم سفرهای استانی را آغاز کنیم و در دور دوم سفرهای استانی مصوبات و دستورات ویژه آقای رئیس‌جمهور در دور اول سفرها پیگیری می‌شود.

بزرگان اقوام، طوایف و روحانیت اهل سنت و تشیع و امام جمعه محترم مسجد مکی زاهدان به همه مردم استان سیستان و بلوچستان توصیه کرده‌اند که آرامش خود را حفظ کنند و اجازه ندهند از احساسات پاک مردم سوءاستفاده شده و جان هموطنان ما به خطر بیفتد.

فرماندار زاهدان مرکز سیستان بلوچستان گفت: هم اینک شهر زاهدان با تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی در آرامش کامل به سر می برد.

مرکز پژوهش‌های مجلس پیش نویس طرحی برای «پیشگیری و مقابله با اطلاعات، اخبار و محتوای خلاف واقع در فضای مجازی» را ارائه کرده است.

آب سرد پوتین بر پیکر ناتو، گزارش اطلاعاتی به مردم، امریکا به دنبال توافق تفسیرپذیر، تکرار فاجعه «دشت برچی» کابل، حمله تروریستی «جیش‌الظلم» در زاهدان، صفر شدن کارمزد وام‌های قرض الحسنه زیر 10 میلیون، مشکلی که از یک ویرگول شروع شد و احیای برجام سخت‌تر از گذشته، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

ساعاتی پیش جمعی از عناصر معاند نظام در نزدیکی مسجد مکی زاهدان تجمع و اقدام به تیراندازی کردند که در این حادثه سیدعلی موسوی، فرمانده اطلاعات سپاه استان سیستان و بلوچستان به شهادت رسید.

آیت الله سعیدی گفت: فتنه و آشوبی که در روزهای اخیر شاهد آن بودیم به مراتب ضعیف‌تر از فتنه سال 88 بود و تجربه‌ای که مسئولین و ملت داشتند مانع از گسترش آن شد.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر اساس قانون مردم حق دارند که نقدها و اعتراض های خود را نسبت به روش اجرایی سیاست‌ها از طریق مقالات، سخنرانی‌های احزاب و یا برگزاری تجمعات مطرح کنند، اما نباید اجازه داد تا دشمنان مطالبات مردم را با دروغ پراکنی و فضاسازی به حاشیه ببرند.

ظهر امروز تعدادی از افراد مسلح ناشناس به کلانتری 16 زاهدان حمله کردند که بر اساس اخبار اولیه تعدادی از عابرین و ماموران مجروح شدند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام با تاکید بر اینکه ویژگی اصلی رسانه صدق است، گفت: راستگویی باید رعایت شود، اما برای جلب مراجعه‌کننده و مخاطب کسی دروغ به مردم نگوید؛ بارها این را تذکر دادم که رسانه باید نقشش این باشد که پیام صحیح و سالم و راست را به مردم بگوید و امیدآفرینی کند.

معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: دولت مصمم است تحولاتی را در اقتصاد شکل دهد تا از تراکم مشکلات کشور به خصوص در مورد صنعتگران بکاهد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: در ماجرای این اجتماعات، مردم بر وحدت خود تاکید کردند و خواستار اشد مجازات برای آشوبگران و فتنه انگیزان نیابتی شدند که امیدواریم دستگاه قضایی برخورد قانونی با آن‌ها داشته باشد. مردم از نیروی انتظامی و مجاهدت‌های آن‌ها برای تامین امنیت کشور، عاشقانه تشکر کردند و خواستار رفع ابهام و رسیدگی به مرگ مشکوک آن بانوی جوان شدند.

امام جمعه موقت ورامین با بیان این که دشمن برای فتنه برنامه قبلی داشت، گفت: این فتنه درس بزرگی داشت و آن این که دایره انقلاب را با تنگ نظری تنگ نکنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اگر اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران از پایگاه‌های آمریکایی در کشورهای همسایه اتفاق بیفتد حتماً پاسخ منطقی و متقابل دریافت خواهند کرد.