شنبه 21 مهر 1403

تاسیسات گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی مشمول تسهیلات خسارات کرونا شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تاسیسات گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی مشمول تسهیلات خسارات کرونا شدند

اراک - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: تاسیسات گردشگری و مراکز تولید و فروش صنایع دستی استان مشمول دریافت تسهیلات خسارات ناشی از شیوع کرونا شدند.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، «علیرضا ایزدی» افزود: پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع کرونا از جمله سیاست‌های وزارت کار در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است.

وی توضیح داد: 13رسته شغلی که اسامی آنها از سوی کارگروه اقتصادی مقابله با کرونا به روزرسانی شده و بیشترین آسیب از شیوع این ویروس را متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی هستند، می‌توانند با ثبت نام در سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir از تسهیلات حمایتی بهره‌مند شوند.

وی اظهار داشت: سه عنوان از مشاغل مرتبط با این اداره کل که از سوی کارگروه اقتصادی مقابله با کرونا اعلام شده؛ می توانند برای ثبت نام به سامانه مورد نظر مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمانپذیرها مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بومگردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین راهی و موارد مشابه، دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری و زیارتی و مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جزو این عناوین هستند.

ایزدی افزود: ثبت‌نام مشمولان این شغل ها در فرایند تکمیل درخواست تسهیلات حمایتی از هفته سوم اردیبهشت ماه در "سامانه کارا" اجرا شده است.

وی اظهار داشت: صاحبان این مشاغل و زیر مجموعه‌های آن می‌توانند کد ملی خود را وارد و مراحل ثبت نام برای دریافت تسهیلات را دنبال کنند و اگر پیامک به متقاضیان نرسیده باشد به منزله مشمول نبودن آنان نیست و می‌توانند تقاضای خود را در سامانه کارا به ثبت برسانند.

نخستین مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی پس از قم در اول اسفندماه سال 98 مشاهده شد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 133 هزار و 521 نفر تا سوم خرداد 99 به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 59 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و 359 رسید.

2 هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 873 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*