شنبه 22 اردیبهشت 1403

تامین اجتماعی ملک خصوصی و شستا باشگاه سیاسی نیست

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تامین اجتماعی ملک خصوصی و شستا باشگاه سیاسی نیست

نیکزاد گفت: تامین اجتماعی ملک خصوصی هیچ کس نیست و باید تلاش کنیم کسانی که حق بیمه می‌پردازند برای دریافت خدمات درمانی به مرکز استان و شهرستان نروند و صاحب مرکز درمانی در منطقه خودشان باشند.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید بهداشت و ورزش را جدی بگیریم تا بیماری و نیاز به درمان کمتر شود گفت: بر اساس آخرین آمار‌ها تا پایان سال 1400، 15 میلیون بیمه شده اصلی و چهار میلیون مستمری بگیر و در مجموع 45 میلیون نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و خدمات سازمان تامین اجتماعی با رضایتمندی و افزایش سرمایه اجتماعی است.

وی افزود: حقوق کسانی که حق بیمه می‌دهند باید رعایت شود، تامین اجتماعی ملک خصوصی هیچ کس نیست و حتی ملک خصوصی دولت هم نیست و باید تلاش کنیم کسانی که حق بیمه می‌پردازند برای دریافت خدمات درمانی به مرکز استان و شهرستان نروند و صاحب مرکز درمانی در منطقه خودشان باشند.

نیکزاد اظهار کرد: ارتقای کیفیت درمان باید مورد توجه جدی باشد، زیرا تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیردولتی بین نسلی است و نسل‌های بعدی از شما مطالبه خواهند کرد و این سازمان متعهد است ثروت را از نسلی به نسل دیگر منتقل کند. در این میان نقش شستا مهم است و باید سرمایه‌گذاری هایش عادلانه و سودآور باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر کسی در تامین اجتماعی در بخش اقتصادی شستا مشغول است و عضو هیئت مدیره یا مدیرعامل است و نمی‌تواند بالای 20 درصد سود داشته باشد وزیر باید برخورد داشته باشد و چنین افرادی باید بروند، زیرا شستا باشگاه سیاسی نیست. بنده شناختی از انتصابات در شستا ندارم و شستا را زیر سوال نمیبرم، اما می‌گویم کسانی که می‌خواهند مدیریت اقتصادی داشته باشند باید توان بازدهی سود بیش از 20 درصد را داشته باشند. نیکزاد همچنین بر ضرورت حل مسئله تسویه بدهی دولت به تامین اجتماعی تاکید کرد و گفت: از این بدهی، 89 هزار میلیارد تومان در سال 1400 و 90 هزار میلیاردتومان در سال 1401 و تا به امروز اگر اتفاق خاصی نیفتد 70 هزار میلیارد مصوب و پرداخت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون