پنج‌شنبه 19 مهر 1403

تاکنون موردی از کرونا در خراسان شمالی گزارش نشده است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تاکنون موردی از کرونا در خراسان شمالی گزارش نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تاکنون هیچ مورد مشکوک از ابتلا به کرونا ویروس در هیچ یک از نقاط استان خراسان شمالی گزارش نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیداحمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با عصراترک ضمن تاکید بر حفظ آرامش مردم استان خراسان شمالی اظهار داشت: بیش از 95 درصد موارد ابتلاهم چون سرماخوردگی ایجاد و هیچ مشکلی پیش نمی آید.

وی ادامه داد: تاکنون هیچ مورد مشکوک از ابتلا به کرونا ویروس در هیچ یک از نقاط استان خراسان شمالی گزارش نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه شدت سرایت ویروس کرونا نسبت به آنفولانزا 3 تا 4 برابر بیشتر اما مرگ و میر تقریبا یک سوم آنفولانزا است، گفت: وسعت و طریقه راحت انتقال آن باعث وحشت مردم شده و بار روانی که بیماری ایجاد کرده، بیشتر شده است.

هاشمی با بیان اینکه نکته قابل توجه در این بیماری رعایت بهداشت فردی است، ادامه داد: شستشوی دست ها، استفاده از ماسک برای کسانی که مشکلات تنفسی دارند، استفاده از افشانه های ضدغفونی کننده با پایه الکل و آموزش به فرزندان در راس توصیه ها قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: افراد از دست دادن و روبوسی کردن خودداری کرده و در مکان هایی که امکان حضور افرادی با بیماری زمینه ای وجود دارد، حضور پیدا نکنید.

انتهای پیام./ رحمانی