شنبه 7 مهر 1403

تاکید الحریری بر حفظ وحدت و همزیستی مسالمت‌آمیز در لبنان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تاکید الحریری بر حفظ وحدت و همزیستی مسالمت‌آمیز در لبنان

تهران - ایرنا - «سعد الحریری» نخست‌وزیر پیشین لبنان روز سه‌شنبه با حضور در دارالفتوی این کشور با تاکید بر حفظ وحدت میان مسلمانان و همزیستی مسالمت‌آمیز گفت که برخی از اغتشاش گران به دنبال ریخته شدن خون در لبنان هستند.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، الحریری پیش از ظهر امروز در دارالفتوی کشور حضور یافت و در دیدار با «عبداللطیف دریان» مفتی اهل سنت لبنان درباره حوادث اخیر در کشور گفت‌وگو کرد.

وی گفت: همه رهبران سیاسی لبنان آگاه هستند و می‌دانند برخی از اغشاش گران می‌خواهند خون در کشور ریخته شود؛ از این رو ما باید صبر پیشه کنیم.

الحریری گفت که درباره حوادث اخیر کشور با نبیه بری رئیس پارلمان و سایر رهبران سیاسی آگاه صحبت کرده و بحرانی در این زمینه وجود ندارد.

نخست وزیر پیشین لبنان گفت: اندیشه و رویکرد دیگری در کشور وجود دارد و ما باید به آن احترام بگذاریم و هرگونه خطایی در این باره باعث تجزیه لبنان می‌شود که ما هرگز اجازه ان را نخواهیم داد.

الحریری ادامه داد: من امروز در دارالفتوی حضور یافتم تا بر وحدت مسلمانان تاکید کنیم و بگویم که همزیستی مسالمت‌آمیز تنها راه زندگی در لبنان است و هر نوع قوم‌گرایی نتیجه نامعلومی دربر خواهد داشت.

وی بر لزوم شنیده شدن خواسته‌های مردم و صدای گرسنگی آن تاکید کرد و گفت که لبنان کشور همزیستی مسالمت‌آمیز است و هرگونه خطا و حرکت اشتباهی باعث تجزیه آن می‌شود.

الحریری تصریح کرد: طوایف مختلف حساسیت‌هایی دارند و آن را در بیانیه‌ها و مواضع خود نشان دادند؛ بنابراین ما باید صبر پیشه کنیم زیرا برخی به دنبال خرابکاری در کشور هستند. ما شاهد محکومیت‌ها در خصوص حوادث اخیر بودیم. مسئله بزرگ است اما ما نباید آن را از آنچه هست بزرگتر نشان دهیم.

لبنان شنبه گذشته شاهد تظاهرات و البته برخی درگیری‌های قومی و طائفه‌ای بود که مقامات این کشور درباره این درگیری‌ها به شدت هشدار دادند.

*س_برچسب‌ها_س*