جمعه 14 اردیبهشت 1403

تاکید محمود عباس بر تغییر مسیر روابط کشورش با واشنگتن پس از وتوی قطعنامه شورای امنیت

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
تاکید محمود عباس بر تغییر مسیر روابط کشورش با واشنگتن پس از وتوی قطعنامه شورای امنیت

اقتصادنیوز: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با انتقاد از وتوی قطعنامه شورای امنیت توسط آمریکا گفت که در روابطشان با واشنگتن بازنگری خواهند کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که وتوی آمریکا ناامیدکننده و غیرمسئولانه بود و نقض آشکار حقوق ملت فلسطین و همچنین چالشی برای اراده جامعه بین‌المللی است.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری وفا خاطرنشان کرد: مسئولیت کامل نابسامانی‌های اوضاع منطقه برعهده دولت آمریکا است و واشنگتن بداند بدون ایجاد راه‌حل عادلانه برای مساله فلسطین، خاورمیانه ثبات را نخواهد دید.

خبر مرتبط واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا

اقتصادنیوز: کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان رأی آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را به شدت محکوم کرد.

محمود عباس در بخش دیگری گفت: در روابط دوجانبه خود با آمریکا بازنگری خواهیم کرد و از منافع مردم و مساله فلسطین محافظت می‌کنیم. دولت کنونی آمریکا به وعده‌ها و معاهدات خود عمل نکرده و به اسرائیل اجازه داد که دولت فلسطین (تشکیلات خودگردان) را تضعیف کند.

خبر مرتبط سوریه وتوی آمریکا را محکوم کرد

اقتصادنیوز: وزارت خارجه سوریه وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد.

آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل می‌شد را وتو کرد.

آمریکا پیشتر تهدید کرده بود قطعنامه را وتو می‌کند. تصویب این قطعنامه به معنای به رسمیت شناختن کشور فلسطین بود.

در این رأی‌گیری، 12 عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. این چهارمین وتوی آمریکا در جهت حمایت از رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
تاکید محمود عباس بر تغییر مسیر روابط کشورش با واشنگتن پس از وتوی قطعنامه شورای امنیت 2
تاکید محمود عباس بر تغییر مسیر روابط کشورش با واشنگتن پس از وتوی قطعنامه شورای امنیت 3