یک‌شنبه 8 مهر 1403

تاکید وزیر علوم بر حمایت از افراد خلاق برای تبدیل ایده به محصول

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تاکید وزیر علوم بر حمایت از افراد خلاق برای تبدیل ایده به محصول

قم - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هم اکنون حدود 6 هزار و 500 شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد و وزارت علوم در مسیر بسترسازی مناسب برای جذب افراد صاحب ایده و خلاق و تبدیل آن به محصول را دنبال می‌کند.

محمدعلی زلفی‌گل روز دوشنبه درحاشیه بازدید از دانشگاه صنعتی قم درجمع خبرنگاران، بیان کرد: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مجوزدار توسط صندوق نوآوری و شکوفایی با ارائه تسهیلات در حال انجام است و صندوق‌های پژوهش و فناوری نیز در سطح شهرستان‌ها امر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را بر عهده دارند.

وی با تاکید بر حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از شرکت‌های دانش بنیان، اظهار داشت: برای سرعت بخشی به رویش توسعه دانش بنیان ها، توسعه پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و پردیس‌های فناوری در دستور کار وزارتخانه است؛ وزارت علوم از تاسیس پردیس‌های فناوری در نهاد و ارگان‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند حمایت و تلاش می‌کند تا شرایطی را بوجود بیاورد که افراد صاحب ایده بتوانند با قرارگیری در این مراکز مسیر تبدیل ایده به پدیده را طی کرده و برای تولید محصول انبوه به پارک‌های علم و فناوری و معاونت علمی ریاست جمهوری معرفی می شوند.

زلفی گل مهارت محور کردن آموزش را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: مهارت محور کردن آموزش یک مساله بسیار پیچیده است که نیازمند عزم و تعامل فرابخشی است که یکی از مولفه‌های مهم آن همکاری سایر وزارتخانه ها و نهادهای دولتی و خصوصی است تا تجهیزات و امکانات لازم و سایر ابزارهای محیط واقعی کار را در اختیار دانشجویان قرار بدهند.

وزیر علوم در سفر به قم علاوه بر دانشگاه صنعتی، از دانشگاه حضرت معصومه (س) بازدید و با مسئولان مراکز علمی وآموزشی قم دیدار و گفت وگو می‌کند.

برچسب‌ها