شنبه 7 مهر 1403

تایید مذاکرات برای انتقال فینال لیگ قهرمانان اروپا از استانبول به مادرید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تایید مذاکرات برای انتقال فینال لیگ قهرمانان اروپا از استانبول به مادرید

تهران - ایرنا - براساس اعلام شهردار شهر مادرید، مقامات پایتخت اسپانیا مذاکرات خود را آغاز کرده‌اند تا در صورت فراهم نبودن شرایط برگزاری فینال لیگ قهرمانان اروپا در استانبول به دلیل پاندمی کرونا، میزبانی از فینال معتبرترین رقابت باشگاهی اروپا را عهده‌دار شوند.

براساس برنامه قبلی قرار بود فینال لیگ قهرمانان اروپا 30 ماه مه (10خردادماه) در ورزشگاه آتاتورک استانبول برگزار شود؛ تاریخی که البته پس از تعلیق شدن رقابت‌ها در ماه مارس به دلیل شیوع ویروی کرونا به تعویق افتاد.

«خوزه لوئیس مارتینز» شهردار مادرید در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی 13tv گفت: می‌دانم که آماده سازی‌ها در حال انجام است و از همین جا اعلام می‌کنم که شهرداری مادرید کاملا از برگزاری فینال لیگ قهرمانان در این شهر حمایت می‌کند.

تاکنون هیچ اعلامیه رسمی در خصوص اینکه آیا استانبول همچنان میزبان فینال به تعویق افتاده لیگ قهرمانان است یا خیر اما نیویورک تایمز ماه گذشته در گزارشی اعلام کرد که این رویداد در استانبول برگزار نخواهد شد و سازماندهندگان در حال بررسی گزینه‌های جایگزین هستند.

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرد اما گزارش ها حاکی از آن است که کمیته اجرایی این نهاد در نشست روز 17 ژوئن خود در خصوص این موضوع توضیحات بیشتری ارائه خواهد داد.

اسپانیا در جمع کشورهایی است که از شیوع ویروس کرونا به شدت آسیب دیده و تاکنون بیش از 27 هزار تلفات مرتبط با کووید -19 گزارش کرده است.

علاوه بر این، مادرید از حیث جانباختگان و مبتلایان در رتبه نخست شهرهای اسپانیا قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*