یک‌شنبه 15 مهر 1403

تبیین مکتب امام خمینی (ره) وظیفه همگانی است / خانواده‌ها، ساده زیستی امام را در زندگی مورد توجه قرار دهند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تبیین مکتب امام خمینی (ره) وظیفه همگانی است / خانواده‌ها، ساده زیستی امام را در زندگی مورد توجه قرار دهند

زهرا مطهر گفت: حضرت امام با الگو قرار دادن زندگی ساده و نورانی معصومین (ع) یک زندگی واقعاً زاهدانه و بی آلایش داشتند، که این ساده زیستی باید سرمشقی برای نسل جدید به ویژه زوجین در خانواده ها باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا مطهر یکی از رزمنده هایی است که در دوران دفاع مقدس در دیدارهای مردمی، امام خمینی (ره) را دید، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: حضرت امام (ره) ویژگی های بسیار شاخصی داشتند که نیاز امروز جامعه است، یکی از این ویژگی ها ساده زیستی است، اگر خانواده ها به ویژه بانوان آن را مورد توجه قرار دهند، آمارهای طلاق در جامعه کاهش می یابد و زندگی ها شیرین می شود.

وی با بیان اینکه تجمل گرایی نشأت گرفته از سبک زندگی غربی در خانواده ها بیداد می کند، ادامه داد: غرب می خواهد با ترویج تجمل گرایی بنیان خانواده را از هم پاشیده و به هدف خود برسد. مطهر افزود: با مدیریت و رهبری امام راحل جنگ و سایر بحران های کشور در آن دوران مدیریت شد و ایشان کارهای بزرگی را برای انقلاب و نظام انجام دادند که هزینه ای برای بیت المال نداشت. این رزمنده تصریح کرد: امروز در برخی خانواده ها اسراف گرایی نهادینه شده است و این فرهنگی غلط است که باید جلوی آن گرفته شود. وی گفت: باید به گونه ای از سرمایه های کشور استفاده شود که برای آیندگان نیز باقی بماند. مطهر افزود: ایستادگی در برابر دشمن و تبیین آموزه‌های محمدی (ص) در برابر اسلام آمریکایی، ساده زیستی، حسن خلق از مهمترین ویژگی های مکتب امام (ره) بود که همگان وظیفه دارند نسل جوان را با مکتب امام راحل آشنا کنند. این رزمنده در خاتمه خاطرنشان کرد: حضرت امام (ره) با الگو قرار دادن زندگی ساده و نورانی معصومین (ع) یک زندگی واقعاً زاهدانه و بی آلایش داشتند، که این ساده زیستی باید سرمشقی برای نسل جدید به ویژه زوجین در خانواده ها باشد. انتهای پیام /