سه‌شنبه 12 تیر 1403

تجارت 61 میلیارد دلاری با چند کشور همسایه انجام شده است؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
تجارت 61 میلیارد دلاری با چند کشور همسایه انجام شده است؟

اقتصادنیوز: رئیس کل گمرک کشور گفت: تجارت 61میلیارد دلاری با 15 کشور همسایه انجام شده که ظرفیت افزایش سه برابری دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضوانی فر رئیس کل گمرک کل کشور در برنامه رادیو اقتصاد با بیان اینکه احتیاج داریم متناسب با رشد ترانزیت و حجم تجارت کالا در کشور زیرساخت‌های بنادر و پایانه‌ها و گمرک‌ها در بنادر در کشور تکمیل شود گفت: در سه ماهه امسال ما رکود 5ونیم میلیون تن ترانزیت را داشته ایم.

وی افزود: ترانزیت ما در سه ماه ابتدای سال رشد 54 درصدی داشته است و هر تن ترانزیت در کشور برای ما 70 تا 100دلار درآمد دارد و این میزان تنها از طریق توسعه زیرساخت‌های ریلی و بندری، پایانه‌ای جاده‌ای و گمرکی در کشور به دست می‌آید.

رضوانی فر بیان کرد: ایران با توجه به موقعیت سوق الجیشی که دارد 35تا 40 میلیون تن در هر مرحله می‌تواند ترانزیت کند و در همین مرحله 4تا 5 میلیارد دلار به تنهایی می‌تواند از طریق ترانزیت به دست بیاورد.

خبر مرتبط گمرک میزان واردات گوشی تلفن همراه در 3 ماهه اول 1403 را اعلام کرد

اقتصادنیوز: رئیس کل گمرک ایران از واردات 2 میلیون و 49 هزار و 279 دستگاه گوشی تلفن همراه در 3 ماهه اول سال جاری به کشور خبر داد.

معاون وزیر اقتصاد اظهار کرد: ایران همزمان با 15 کشور همسایه است و حجم تجارت غیر نفتی در سال گذشته 61 میلیارد دلار رد کرده بود و در صورتی که تفاهم نامه‌ها و قرارداد‌های که در سطح بالا امضا شده است اجرایی شود میزان حجم ترانزیت تا سه برابر افزایش می‌یابد.

رئیس کل گمرک اظهار کرد: همزمان با توسعه امکانات و توسعه دیپلماسی اقتصادی که نامزد‌های ریاست جمهوری وعده داده بودند می‌توانیم شاهد افزایش حجم ترانزیت باشیم.

رضوانی فر توضیح داد: سال گذشته 2ونیم میلیارد دلار صادرات کالای دانش بنیان را داشته ایم که ارزش هر تن کالا دارای ارزش افزوده بسیار بالایی بوده است.

خبر مرتبط توسعه گمرکات کشور در این مناطق در دستور کار قرار گرفت

اقتصادنیوز: رئیس کل گمرک گفت: توسعه گمرکات کشور در مناطق مرزی و محروم در دستور کار است.

رضوانی فر یادآورشد: شرکت‌های دانش بنیان ایران بازار بزرگی در ترکیه و خلیج فارس پیدا کرده اند. رفتن و حضور و برنده شدن شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در کشور‌های دیگر بسیار مهم است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
تجارت 61 میلیارد دلاری با چند کشور همسایه انجام شده است؟ 2
تجارت 61 میلیارد دلاری با چند کشور همسایه انجام شده است؟ 3