جمعه 7 اردیبهشت 1403

تجمع اعتراضی هنرمندان تونسی در پی ضررهای ناشی از کرونا

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
تجمع اعتراضی هنرمندان تونسی در پی ضررهای ناشی از کرونا

هنرمندان سه صنف بازیگری، خوانندگی و عرصه هنرهای تجسمی در تونس به دعوت اتحادیه های خود برای اعتراض به نادیده گرفته شدن حقوقشان، مقابل وزارت فرهنگ این کشور تجمع کردند.

به گزارش ایسنا، هنرمندان تونسی مدت‌هاست که نسبت به نادیده گرفته شدن جایگاه و حقوقشان در این کشور منتقد هستند و این اولین بار نیست که در ماه‌های اخیر مقابل وزارت فرهنگ تونس تجمع می کنند.

ولید الزواغی، دبیر اتحادیه موسیقی در تونس عنوان کرده است که صحبت‌های رییس جمهور این کشور درباره هنر و هنرمندان توهین به جایگاه آنان در جامعه و پایین آوردن ارزش فرهنگ و هنر است.

نادیده گرفتن حقوق هنرمندان و نداشتن جایگاهی که شایسته آنان باشد، پرداخت نشدن حقوق هنرمندان توسط اداره‌ها و سازمان‌های هنری، عدم شفافیت در اعتبارات صندوقی که مربوط به بیماری کووید 19 است و همچنین درخواست از دولت برای افزایش بودجه اختصاصی به فرهنگ و هنر، از دلایلی است که نارضایتی هنرمندان تونسی را موجب شد و آن‌ها را مقابل وزارت‌خانه کشاند.

المیادین در انتهای این خبر آورده است:

کرونا بیش از پیش به هنرمندان در همه‌جای جهان ضربه زده و باعث تعطیلی بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی هنری شده است. اکنون بسیاری از هنرمندان ماه‌هاست که بیکارند و وعده‌های پرداخت حقوق به آن‌ها هم تحقق نیافته است.

انتهای پیام