شنبه 8 اردیبهشت 1403

تحریم‌ها و عدم ورود فناوری که می‌تواند راهکار خشکسالی باشد

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
تحریم‌ها و عدم ورود فناوری که می‌تواند راهکار خشکسالی باشد

نایب رییس شرکت SOURCE گفت: فکر می‌کنم که پتانسیل ایران خیلی بالا باشد، من ایران به دنیا آمدم و داستان‌های زیادی از مسئله آب شنیده‌ام. به همین دلیل هم نظر من این است که ایران پتانسیل خیلی زیادی برای استفاده از هیدروپنل‌ها دارد. فقط مسئله این است که چگونه بتوانیم این تکنولوژی را وارد ایران کنیم تا بتوانیم کارخانه تولید آب بسازیم.

به گزارش خبرآنلاین، وحید فتوحی، نایب رییس شرکت SOURCE، توضیح داد: هربار که بخواهید جنسی را از خارج وارد ایران کنید باید یک فرایند را طی کنید، مخصوصا اگر یک تکنولوژی آمریکایی باشد. به همین دلیل در این زمان وارد کردن هیدروپنل‌ها به ایران سخت‌تر است، امیدوارم که سال‌های بعدی این مشکل را نداشته باشیم و خود من بتوانم آن را به ایران بیاورم تا همه مناطق ایران از تبریز تا اصفهان بتوانیم از آن استفاده کنیم.

او افزود: باید ببینیم برای موضوع تحریم‌های ایران در سال‌های بعدی چه اتفاقی رخ می‌دهد، اگر تا آن زمان این موضوع حل شده باشد و کارمان برای انتقال تکنولوژی راحت باشد می‌توانیم تصمیم بگیریم. الان در 52 در کشور هستیم و هنوز خیلی کار داریم، مطمئنم قبل از این که به صدمین کشور برسیم به ایران هم می‌رسیم.

فتوحی گفت: مثلا در کنیا شهرهای کوچکی وجود دارند که از شهرهای بزرگ خیلی دور هستند، در این شهرها آب زیرزمینی هم وجود ندارد و برای رسیدن به منبع آب باید ساعت‌ها پیاده‌روی کرد. ما در این شهرها توانستیم سیستم خودمان را بسازیم تا منبع آب درست جلوی خانه مردم باشد و هر روز هم آب داشته باشند. مطمئن هستم که در برخی از مناطق ایران مثل سیستان‌وبلوچستان هم این مشکل برای مردم وجود دارد، امیدوارم تا چند سال دیگر آن‌ها هم بتوانند به این تکنولوژی دسترسی داشته باشند.

مشروح این گفت‌وگو را اینجا بخوانید.

235237

کد خبر 1539602