شنبه 7 مهر 1403

تحقق تعهد یکهزار و 418فرصت شغلی در زرند کرمان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تحقق تعهد یکهزار و 418فرصت شغلی در زرند کرمان

کرمان - ایرنا - به گفته رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان طی سال گذشته در حوزه اشتغال یکهزار و 418 فرصت شغلی تعهد شهرستان زرند بود که بیش از آن محقق شد.

جعفر رودری شامگاه سه شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان (شهرستان زرند) در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان افزود: امسال براساس برنامه هماهنگ شده با دستگاه های اجرایی 2 هزار و 577 فرصت جدید شغلی برای شهرستان زرند پیش‌بینی شده است.

وی به تشریح وضعیت و محورهای اقتصادی منطقه زرند پرداخت و اظهارداشت: بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن و خدمات وزن یکسانی در اقتصاد شهرستان زرند دارند، اما جهت گیری‌های توسعه در این شهرستان به سمت صنعت بوده است.

وی با بیان اینکه شهرستان زرند 3 درصد مساحت استان را با بیش از 140 هزار نفر جمعیت شامل می‌شود، تصریح کرد: 53 درصد جمعیت این شهرستان در حوزه شهری ساکن هستند و جمعیت شهری بالاتر از متوسط استان دارد.

پیشرفت 70درصدی پروزه های اقتصادی مقاومتی در زرند

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان از پیشرفت 70 درصد پروژه‌های اقتصادمقاومتی سال گذشته شهرستان زرند خبر داد و بیان کرد: در سال گذشته 9 پروژه اقتصاد مقاومتی در شهرستان زرند تعریف شد که 2 هزار و 111 میلیارد تومان منابع برای این پروژه‌ها پیش‌بینی شده بود و در حال حاضر یک هزار و 477 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها با یک هزار و 760 نفر اشتغال را شاهد هستیم.

وی بیان کرد: حدود 180 روستای دارای سکنه در شهرستان زرند داریم که در سال 96 قراردادی مبنی بر مطالعه 72 روستای به لحاظ توسعه اقتصادی و اجتماعی منعقد شد که اکنون این مطالعات به‌اتمام رسیده و این مطالعات با هدف اشتغال و سرمایه‌گذاری در منطقه بوده که در این راستا پروژه‌های تعریف شد که 90 درصد این پروژه‌ها خصوصی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: شهرستان زرند 6 پروژه قابل واگذاری در برنامه خود داشته که عمدتا ورزشی بوده‌اند اما انجام نشده است.

رودری با اشاره به فعالیت معین‌های اقتصادی این شهرستان اظهار داشت: شرکت های میدکو و فولاد زرند ایرانیان به عنوان معین‌های اقتصادی شهرستان زرند هستند.

*س_برچسب‌ها_س*