یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

تحول در علوم انسانی عزم جدی اساتید را می‌طلبد / نقش محوری بسیج اساتید در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
تحول در علوم انسانی عزم جدی اساتید را می‌طلبد / نقش محوری بسیج اساتید در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، جلیل دارا مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران در مراسم تاسیس کانون بسیج اساتید سازمان سمت، با تاکید بر وجهه فرهنگی بودن انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد: نقش بسیج اساتید و مراکز آموزش عالی در شکل گیری تمدن نوین اسلامی محوری و تاثیر گذار است که البته یکی از الزامات این امر اقدام عملی و عزم جدی اساتید برای تحول در علوم انسانی است.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای به اصطلاح توسعه یافته حوزه فکر و اندیشه دراختیار متولیان آن کشور است، افزود: امروزه جوامع غربی به دلیل اینکه دست برتر در تولید محتوای علوم انسانی دارند جوامع شرقی را به لحاظ فکری و اندیشه ای تحت الشعاع خود قرار داده اند همین امر موجب شده است تا در امر توسعه و پیشرفت، بسیاری از کشورهای شرقی دنباله رو رویکردهای غربی باشد که البته این مساله آسیب های خود را به همراه داشته است.

دارا راهکارهای برون رفت از سیطره تفکر توسعه ای غربی آسیب زا اهتمام جوامع به توجه جدی تر به امری بومی گرایی دانست که تحقق علوم انسانی بومی یکی از این الزامات است.

وی با اشاره به اینکه سازمان سمت به عنوان یکی از محوری ترین حوزه های تولید متن و محتوای علوم انسانی در کشور محسوب می شود برتوجه جدی تر این سازمان را نسبت به این مساله اشاره نمود.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین محمد ذبیحی رئیس سازمان سمت، انقلاب اسلامی را یک انقلاب فرهنگی دانسته و بیان داشت: انقلاب اسلامی نیازمند این است تا با الگو برداری از زندگی رسوال اکرم (صلوات الله علیه) فرهنگ و رحمت اسلامی را در سطح بین الملل نشان دهد.

وی ضمن آرزوی توفیق برای خادمی مسئول جدید بسیج اساتید سازمان سمت، اهداف تعیین شده برای سازمان سمت را در جهت دهی صحیح نظام فکری و اندیشه ای دانشگاهیان به سمت قله های موفقیت در عرصه های فرهنگی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی تاثیر گذار دانست.

انتهای پیام /

*س_ شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید _س* این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید علوم انسانی آموزش عالی تحول انقلاب اسلامی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است