شنبه 7 مهر 1403

تحول مدیریتی برای ارتقای شاخص‌های توسعه سیستان و بلوچستان ایجاد شده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تحول مدیریتی برای ارتقای شاخص‌های توسعه سیستان و بلوچستان ایجاد شده است

زاهدان - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه در بسیاری از شاخص‌های توسعه پایین‌تر از رده متوسطه کشوری بودیم بدین منظور تحول فکری و مدیریتی در استان ایجاد شده است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان منصور بیجار در سمینار فرمانداران استان اظهارداشت: بارزترین نمونه این تحول انتخاب مدیران توانمند بویژه انتخاب رییس سازمان برنامه و بودجه استان بود که این سازمان از بودجه محوری به سمت برنامه‌محوری تغییر کرد و اثرات مثبت اقدامات انجام شده قطعا در سال‌های آتی مشهود خواهد بود.

وی افزود: تفکر کار تیمی و گروهی از دیگر اتفاقات مدیریتی سیستان و بلوچستان طی این مدت بود و با در کنار هم قرار گرفتن مثلث؛ استانداری، دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی و توسعه به عنوان مغز متفکر استان و دستگاه‌های اجرایی که بازوان اجرایی پروژه‌های عمرانی بودند اتفاقات خوبی ناشی از این تفکر را شاهد بودیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه یکی از موضوعات جدی استان در حوزه عمرانی تغییر روند کمیته‌ها، کارگروه‌ها و شوراهای این حوزه از قالب روزمرگی بود، اظهارداشت: تمرکززدایی و افزایش اختیارات شهرستان‌ها موجب شد که بخش زیادی از مشکلات مردم در رده صف حل شود.

وی پیشرفت امور بر اساس نظرات کارشناسی و تخصصی را از دیگر اقدامات این حوزه برشمرد و گفت: کار کارشناسی موجب می‌شود از تصمیمات عجولانه جلوگیری شود و یقینا توسعه استان در همه شاخص‌ها، نیازمند تحلیل، ارزیابی و تصمیمات کارشناسی شده است.

بیجار استفاده از ظرفیت‌های ملی برای توسعه سیستان و بلوچستان را یکی دیگر از اقدامات مهم حوزه عمرانی برشمرد و افزود: با تلاش‌ها و تاکیدات استاندار، این استان از نظر حضور در اکثر نشست‌ها و پیگیری‌ها در سطح ملی حضور پررنگ و کاملا مشخصی دارد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه شهری با وجود چالش‌های زیاد، با تلاش بی وقفه توانستیم بودجه عمرانی شهرداری‌ها را به میزان 2.2 افزایش دهیم، گفت: در حوزه روستایی نیز در بحث جذب تسهیلات اشتغالزایی و نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشور رتبه برتر و حضور فعال داشتیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان اقدامات حوزه مدیریت بحران را در حوزه کنترل بحران‌ها با توجه به وجود بحران‌هایی از قبیل سیل سیستان و بویژه سیل دیماه منطقه بلوچستان از نقاط برجسته اقدامات پیشگیرانه در این حوزه برشمرد.

وی به اقدامات حوزه فنی و عمرانی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و اظهارداشت: علی‌رغم اینکه از لحاظ بودجه و منابع مالی در سختی هستیم؛ استان هم‌اینک در بحث اجرای پروژه‌های عمرانی تبدیل به یک کارگاه فعال شده است.

بیجار ضمن قدردانی از تلاش‌های فرمانداران و بخشداران؛ تعامل، همکاری، همراهی و شفافیت مجموعه مدیران استانی را قابل تقدیر دانست و گفت: امیدوارم با بهره‌گیری از ظرفیت اعتبارات ملی و ورود بخش خصوصی بتوانیم پروژه‌های اثرگذاری را در راستای توسعه بیشتر استان اجرایی کنیم.

*س_برچسب‌ها_س*