جمعه 28 اردیبهشت 1403

تدام بارش پراکنده در برخی استان‌ها و وزش باد شدید در نوار شرقی کشور / تهران گرم‌تر می‌شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تدام بارش پراکنده در برخی استان‌ها و وزش باد شدید در نوار شرقی کشور / تهران گرم‌تر می‌شود

سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌های پراکنده در برخی استان‌ها و وزش باد شدید در نوار شرقی کشور تا پایان هفته خبر داد و اعلام کرد: آسمان بیشتر مناطق کشور تا روز شنبه آینده دارای جوی پایدار و صاف خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی مناطق استان کرمان، ارتفاعات و شمال هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب و شرق فارس، نیمه غربی مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق شمال‌غرب کشور، در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و گیلان نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش بینی شده است.

فردا بخصوص در ساعات بعد از ظهر و در اوایل شب در برخی مناطق استان‌های گیلان، آذربایجان شرقی، اردبیل، هرمزگان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده باران را خواهیم داشت و روز پنجشنبه بارش پراکنده در استان‌های مازندران، گیلان و ارتفاعات البرز مرکزی پیش بینی می‌شود. آسمان بیشتر مناطق کشور از فردا تا پایان هفته و روز جمعه و شنبه آینده دارای جوی پایدار و صاف خواهد بود و در این مدت دمای هوا در نیمه غربی کشور به‌طور نسبی افزایش می‌یابد؛ البته روز جمعه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده باران درو از انتظار نیست. پدیده غالب در نوار شرقی کشور به خصوص منطقه زابل از امروز تا پایان هفته جاری وزش باد شدید است که خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست، همچنین از فردا تا روز جمعه به دلیل افزایش سرعت وزش باد روی کشور عراق، در برخی ساعات خیزش گرد و خاک در استان‌های خوزستان و ایلام رخ خواهد داد. دریای عمان و شرق و مرکز خلیج‌فارس بعد از ظهر روز پنجشنبه و جمعه این هفته مواج است. آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود و تا آخر هفته جاری صاف پیش‌بینی شده است که حداکثر و حداقل دما در پایتخت در روز جاری 35 و 25 درجه است. از امروز تا روز پنجشنبه روند ملایم افزایش نسبی دما در استان تهران پیش بینی می‌شود و فردا آسمان این استان، کمی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و در ساعات بعد از ظهر در دامنه‌ها و ارتفاعات شمالی به‌ویژه شرقی افزایش ابر، گاهی رگبار پراکنده با احتمال رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد. شهرکرد امروز با حداقل دمای 13 درجه خنک‌ترین و اهواز با حداکثر دمای 47 درجه گرم‌ترین مرکز استان است. انتهای پیام