شنبه 7 مهر 1403

تسلط به بازاریابی اینترنتی و آموزش تخصصی به فروش آثار هنرمندان کمک می‌کند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تسلط به بازاریابی اینترنتی و آموزش تخصصی به فروش آثار هنرمندان کمک می‌کند

زهرا عارفی‌فر گفت: یکی از مهمترین مشکلات هنرمندان صنایع دستی، بازار فروش است و اگر در فضای مجازی فعالیت نکنیم برای بازاریابی با مشکل مواجه می شویم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ زهرا عارفی فر از هنرمندان صنایع دستی استان البرز است که در زمینه رزین، زیورآلات رزینی و میناکاری روی سفال فعالیت می کند.

برای اوقات فراغت و کسب درآمد به هنر روی آورد و برای رسیدن به خودکفایی شبانه روز تلاش کرد و توانست پیج شخصی خود در اینستاگرام را قوی کرده و با اعتمادسازی جلب مشتری کند. علاوه بر زیورآلات، ماهی های سه بعدی رزینی هم کار می کند و به گفته وی در آستانه نوروز استقبال بسیار زیادی از این آثار شد. زهرا عارفی به مناسبت روز صنایع دستی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: برای پر کردن اوقات فراغت و کسب درآمد به هنر صنایع دستی روی آوردم و ابتدا آموزش های لازم را گذراندم و با تلاش های شبانه روزی فعالیتم را در این عرصه آغاز کردم. وی ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات ما بازار فروش است و اگر در فضای مجازی فعالیت نکنیم برای بازاریابی با مشکل مواجه می شویم بنابراین برای تثبیت پیج اینستاگرام هنرم بسیار تلاش کردم تا اعتمادسازی محقق شود. عارفی افزود: همچنین در زمینه آموزش هنرهای صنایع دستی برخی از دوستان با قیمت خیلی بالا در اینستاگرام درآمدزایی می کنند در حالی من برای آموزش هایم نصف این قیمت را دریافت می کنم. این هنرمند تصریح کرد: بازاریابی اینترنتی در زمینه فروش آثار به نظر من یک رشته تخصصی و حرفه ای است که متاسفانه در کشور ما در این زمینه خیلی کار نشده و آموزش های مقطعی برای آن وجود ندارد و متاسفانه افرادی هم که تخصص دارند، تجربه خود را در اختیار ما قرار نمی دهند. وی گفت: اگر زمینه آموزش برای رزین و میناکاری روی سفال در استان فراهم شود، من این دوره ها را با قمیت مناسب و به صورت گسترده آموزش می دهم. عارفی ادامه داد: متاسفانه هنرمند در کشور ما فقط دغدغه تولید ندارد و خود باید زمینه فروش آثارش را فراهم کند و این بزرگترین مشکل ماست. این هنرمند تاکید کرد: علاقمندان به هنرهای صنایع دستی حتما آثار مربی خود را ببینید و بعد برای آموزش توسط آن اقدام کنند زیرا برخی از دوستان کاری را با هزاران اشتباه یاد می گیرند و اشتباه آموزش می دهند و این به هنر اصیل صنایع دستی در کشور آسیب می زند و بیشترین آسیب به خود فرد وارد می شود. وی افزود: هنرجویان آموزش صحیح و اصولی ببینند تا بتوانند در آینده هنر خود را به یک برند تجاری تبدیل کنند و از آن درآمد زایی نمایند. عارفی بیان کرد: مسئولان باید دوره هایی را برای بازاریابی اینترنتی هنرمندان صنایع دستی با قیمت بسیار پایین و رایگان انجام دهند تا بتوانیم از مانع فروش آثار عبور کنیم و هنرمندان با فراغ بال به تولید آثار مشغول شود. وی در خاتمه خاطرنشان کرد: مردم از هنرهای دستی حمایت کنید تا هنرمند دلگرم شود و بتواند به خودکفایی و درآمدزایی برسد. در زیر چند نمونه از آثار این هنرمند را می بینید: انتهای پیام /
تسلط به بازاریابی اینترنتی و آموزش تخصصی به فروش آثار هنرمندان کمک می‌کند 2
تسلط به بازاریابی اینترنتی و آموزش تخصصی به فروش آثار هنرمندان کمک می‌کند 3
تسلط به بازاریابی اینترنتی و آموزش تخصصی به فروش آثار هنرمندان کمک می‌کند 4
تسلط به بازاریابی اینترنتی و آموزش تخصصی به فروش آثار هنرمندان کمک می‌کند 5
تسلط به بازاریابی اینترنتی و آموزش تخصصی به فروش آثار هنرمندان کمک می‌کند 6
تسلط به بازاریابی اینترنتی و آموزش تخصصی به فروش آثار هنرمندان کمک می‌کند 7
تسلط به بازاریابی اینترنتی و آموزش تخصصی به فروش آثار هنرمندان کمک می‌کند 8
تسلط به بازاریابی اینترنتی و آموزش تخصصی به فروش آثار هنرمندان کمک می‌کند 9