دوشنبه 9 مهر 1403

تسلیت شخصیت‌های سیاسی و مذهبی درپی درگذشت آیت‌الله رضی شیرازی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تسلیت شخصیت‌های سیاسی و مذهبی درپی درگذشت آیت‌الله رضی شیرازی

تهران - ایرنا - در پی درگذشت آیت‌الله سیدرضی شیرازی، شخصیت‌ها و تشکل‌های سیاسی و مذهبی این ضایعه را تسلیت گفتند.

به گزارش عصر پنجشنبه ایرنا، جامعه روحانیت مبارز طی پیامی ارتحال عالم ربانی و فقیه اهل بیت علیهم السلام، آیت الله حاج آقا رضی شیرازی (رضوان الله علیه) را تسلیت گفت.

در بخشی از این پیام آمده است: رحلت عالم ربانی، فقیه و فیلسوف مبارز و برجسته حوزه علمیه تهران حضرت آیت الله حاج آقا رضی شیرازی (رضوان الله تعالی علیه)، موجب تأثر و تأسف فراوان شد. آن عالم عامل عمر پر برکت خویش را صرف مجاهدت در راه اسلام و نشر معارف الهی کرد وآثار ماندگاری نیز از خود به یادگار گذاشت.

جامعه روحانیت مبارز این ضایعه را به محضر حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مراجع و روحانیت تهران، ارادتمندان و شاگردان و به ویژه بیت مکرم آن مرحوم تسلیت گفت و افزود: علو درجات آن روحانی وارسته را از پیشگاه خداوند متعال مسالت می‌کند. پیام تسلیات معاون پارلمانی رئیس جمهوری

معاون پارلمانی رئیس جمهوری هم رحلت آیت‌الله سید رضی شیرازی را تسلیت گفت.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی ریاست جمهوری، در پیامی رحلت فقیه وارسته آیت‌الله سید رضی شیرازی نواده میرزای شیرازی صاحب فتوای تنباکو را تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا، پیش از این حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری، محمدباقر قالیباف ریئیس مجلس شورای، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت آیت‌الله سیدرضی شیرازی را تسلیت گفتند.

این عالم ربانی که در سال 58 از ترور گروهک التقاطی فرقان مصون ماند، ده‌ها سال به عنوان امام مسجد شفاء به ارشاد و هدایت مردم پرداخت و صدها شاگرد در فقه، اصول، کلام، فلسفه، تفسیر و اخلاق از گنجینه‌ی دانش این استاد برجسته حوزه علمیه تهران، حظ وافر بردند. میراث ارزشمند این اندیشمند فرزانه مجموعه‌ای از کتاب‌های ارزنده است که راهنمای فضلا و دانش پژوهان است.

*س_برچسب‌ها_س*