یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، از پرداخت 12 هزار و 600 میلیارد تومان بابت 3 میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی و کمک معیشت بیش از 4 میلیون بازنشسته کشور برای ماه‌های فروردین تا خرداد خبر داد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت مبلغ 3 میلون تومان بابت علی‌الحساب متناسب‌سازی و معیشت بازنشستگان عزیز برای ماه‌های فروردین تا خردادماه خبر داد.

رئیس سازمان ثبت احوال گفت: برای شرکت در انتخابات 15 تیر، به همراه داشتن یکی از مدارک هویتی شناسنامه یا کارت هوشمند ملی کافی است.

مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی، نوپدیدهای سلامت ایران را بررسی و اعلام کرد: نظام سلامت رفتارهای دیجیتالی بیشتری در آینده خواهد داشت و اتصال آنها به‌هم، پتانسیلی جدی برای هدایت، نظارت، رصد و پایش در لحظه ایجاد می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه "گرمازدگی" عمده‌ترین چالش حوزه سلامت در مراسم اربعین امسال است، گفت: پیش‌بینی می‌شود برای اربعین 1403 در حدود 5 میلیون از هموطنان‌مان شرکت کنند.

رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور گفت: با جرایم عمدی نیرو‌های مسلح برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به وزارت امور خارجه کشورمان خواستار آزادی تبعه ایرانی مسیحی از زندان انگلیس و بازگشت وی به ایران شد.

علیرضا رفیعی‌پور مدیرکل دامپزشکی استان البرز از زنگ خطر بیماری هاری در کشور خبر داد و گفت: سال گذشته 18نفر بر اثر هاری فوت کرده‌اند و در سال جاری نیز فقط در چند ماه گذشته، معادل 50درصد سال گذشته فوت بر اثر هاری ثبت شده است.

بشیر بی‌آزار که از پانزدهم خرداد ماه توسط پلیس فرانسه بازداشت شده بود، آزاد شد و در حال بازگشت به خاک وطن است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: مبلغ کارت بلیط تمامی گروه‌های حمایتی که از بلیط‌های تخفیف‌دار یا رایگان در بخش حمل و نقل عمومی شهر تهران استفاده می‌کنند از 300 هزار تومان به 400 هزار تومان افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران توضیحاتی پیرامون موضوع طراحی جای پارک جدید و اپلیکیشن موبایلی برای شناسایی محل‌های پارک خودرو ارائه کرد.

تعداد زائران فوت‌شده در عربستان هم 25 نفر اعلام و عنوان شده است که پیکر 9 نفر از جان باختگان تاکنون به ایران منتقل شده و 12 پیکر هم دفن شده و زمینه انتقال دو پیکر دیگر به کشور نیز فراهم شده است.

پدر صنعت هواشناسی ایران "پروفسور حسین اردکانی" از آقای دکتر سعید جلیلی در انتخابات پیش‌رو اعلام حمایت کرد.

معاون اجرایی اداره‌کل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو نسبت به اشعه‌های ماوراء بنفش خورشید و منابع مصنوعی آن مانند تخت‌های برنزه‌کننده به عنوان عامل ابتلا به سرطان هشدار داد.

خلاصه برنامه‌های دکتر مسعود پزشکیان برای «حفاظت از محیط زیست و پایداری سرزمین» اعلام شد.

سرپرست شرکت کنترل ترافیک شهر تهران گفت: 5 تونل شهر تهران را با هدف تسهیل تردد به خودروهای امدادی مجهز کردیم تا در صورت توقف خودروها در این تونل‌ها به سرعت نسبت به جابه‌جایی و خروج آنها اقدام شود.