یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای نظام قوی مراقبت‌های بهداشتی، دانشگاه‌های علوم پزشکی با ظرفیت بالا و بیمارستان‌های متعدد و با تجهیزات پزشکی پیشرفته است.

برگزیدگان سومین دوره جشنواره عکس "همه جا در دسترس" با برگزاری جلسه هیئت داوران بررسی آثار ارسال شده، اعلام شدند.

دادگاه رسیدگی به پرونده محمد رستمی‌صفا و سایر متهمین پرونده در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) برگزار شد.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به از سرگیری اعطای دو جایزه علامه طباطبایی و شهید آوینی به نخبگان تراز اول کشور گفت: اعطای این دو جایزه بعد از به‌روزرسانی شیوه‌نامه‌ها و شناسایی فعال برگزیدگان از سر گرفته می‌شود.

ریزش یک سد 114 ساله در کشور آمریکا چراغ خطر ریزش 4100 سد فرسوده در این کشور را روشن کرده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت نسبت به خطر آلودگی پشه آئدس به ویروس تب دنگی و همه‌گیری بیماری در کشور هشدار داد.

رئیس دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: مسافران کشورهایی مانند پاکستان، هندوستان، امارات و... مراقب گزش پشه آئدس و تب دنگی باشند.

معاون دادگستری استان تهران، پیچیده‌ترین و مهم‌ترین پرونده اقتصادی کشور که منتهی به تشکیل پرونده 206 جلدی بابک زنجانی و بازداشت و محاکمه وی شد را تشریح کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبود 80 هزار نیروی خدماتی در مدارس دولتی گفت: هفته دولت پایان مدارس کانکسی اعلام می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت از ابتلای 138 نفر به بیماری تب دنگی خبر داد و گفت: هر پشه آئدس آلوده به ویروس تب دنگی، می‌تواند 10 نفر را آلوده کند! این پشه می‌تواند قبل از خونخواری، ماده حاوی ویروس تب دنگی را از طریق نیش خود وارد بدن فرد سالم کند.

پروژه خودروی متصل همراه اول در قالب کاربستی عملیاتی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ به نمایش گذاشته شد.

نمایشگاه الکامپ 1403 درهای خود را به روی ایده‌پردازان در حوزه‌های مختلف علمی و فناوری گشوده تا با برگزاری جشنواره‌ای تحت عنوان "جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان" بستری برای ارائه ایده‌های نوآورانه و خلاقانه برای حل چالش‌های کشور فراهم کند.

رییس یک شرکت خصوصی فضایی معتقد است که اروپا باید نحوه اختصاص سرمایه به صنعت فضایی را بهبود بخشد تا از کشورهای همچون آمریکا و چین عقب نیفتد.

معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه با اشاره به موافقت معاون اول قوه قضائیه با پیشنهاد معاونت امور بین‌الملل گفت: مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به دعاوی و جرائم بین‌المللی در دادگستری استان تهران تشکیل می‌شود و ساختار و تشکیلات این مجتمع نیز ابلاغ شده است.

یک دستگاه خودروی سواری پژو در تصادف با یک دستگاه ایسوزو آتش گرفت و سرنشین آن خودرو در دم کشته شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در جدیدترین اقدام خود در مبارزه با سوداگران مواد مخدر موفق به کشف 400 کیلوگرم مواد روانگردان از نوع شیشه شد.