یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به وزارت امور خارجه کشورمان خواستار آزادی تبعه ایرانی مسیحی از زندان انگلیس و بازگشت وی به ایران شد.

علیرضا رفیعی‌پور مدیرکل دامپزشکی استان البرز از زنگ خطر بیماری هاری در کشور خبر داد و گفت: سال گذشته 18نفر بر اثر هاری فوت کرده‌اند و در سال جاری نیز فقط در چند ماه گذشته، معادل 50درصد سال گذشته فوت بر اثر هاری ثبت شده است.

بشیر بی‌آزار که از پانزدهم خرداد ماه توسط پلیس فرانسه بازداشت شده بود، آزاد شد و در حال بازگشت به خاک وطن است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: مبلغ کارت بلیط تمامی گروه‌های حمایتی که از بلیط‌های تخفیف‌دار یا رایگان در بخش حمل و نقل عمومی شهر تهران استفاده می‌کنند از 300 هزار تومان به 400 هزار تومان افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران توضیحاتی پیرامون موضوع طراحی جای پارک جدید و اپلیکیشن موبایلی برای شناسایی محل‌های پارک خودرو ارائه کرد.

تعداد زائران فوت‌شده در عربستان هم 25 نفر اعلام و عنوان شده است که پیکر 9 نفر از جان باختگان تاکنون به ایران منتقل شده و 12 پیکر هم دفن شده و زمینه انتقال دو پیکر دیگر به کشور نیز فراهم شده است.

پدر صنعت هواشناسی ایران "پروفسور حسین اردکانی" از آقای دکتر سعید جلیلی در انتخابات پیش‌رو اعلام حمایت کرد.

معاون اجرایی اداره‌کل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو نسبت به اشعه‌های ماوراء بنفش خورشید و منابع مصنوعی آن مانند تخت‌های برنزه‌کننده به عنوان عامل ابتلا به سرطان هشدار داد.

خلاصه برنامه‌های دکتر مسعود پزشکیان برای «حفاظت از محیط زیست و پایداری سرزمین» اعلام شد.

سرپرست شرکت کنترل ترافیک شهر تهران گفت: 5 تونل شهر تهران را با هدف تسهیل تردد به خودروهای امدادی مجهز کردیم تا در صورت توقف خودروها در این تونل‌ها به سرعت نسبت به جابه‌جایی و خروج آنها اقدام شود.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به مطالبه پرتیراژ ساکنان خیابان بهار گفت: دسترسی شهروندان به بیمارستان‌های عرفان نیایش و امید در منطقه 5 تهران با اتصال خیابان بهار به خیابان شادمهر تسهیل می‌شود.

رییس قوه قضاییه گفت: گاهی اوقات مانند شرایط این روزها و هفته‌ها که ایام انتخابات است، نقد جای خود را به تخریب و بیان مطالب خلاف واقع می‌دهد و بعضاً این موارد منتهی به توهین و افترا می‌شود.

به دنبال پیگیری‌های خبرنگار تسنیم از اداره کل محیط زیست اردبیل درخصوص حمله 3 قلاده سگ گله به پلنگ، این اداره کل توضیحاتی را منتشر کرده است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه مصرف مکمل های غذایی تاثیری در پیشگیری یا بهبود علائم تب دنگی ندارند، گفت: تبلیغات درباره استفاده از روغن‌های مختلف مانند روغن نعناع، میخک، درخت چای یا اکالیپتوس برای دفه پشه آئدس واقعیت ندارد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره اظهارات یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری اعلام کرد: بازنشستگی اجباری اساتید در دولت سیزدهم خلاف واقع است و وزارت بهداشت، از همه فعالین سیاسی می‌خواهد این سرمایه گران‌سنگ را در مسیر رخدادهای سیاسی هزینه نکنند.

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از گذشت حکم قصاص یک متهم توسط افسر فراجا در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.