یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس دیوان عالی کشور گفت: پرونده‌های وارده به دیوان عالی کشور با موضوع خانواده در فروردین ماه بیش از 800 فقره بوده است که بخش عمده آن مربوط به اختلافات خانوادگی و طلاق است.

رویکرد و چارچوب عمل دکتر سعید جلیلی در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی در 20 محور اعلام شد.

یک کارشناس محیط زیست معتقد است که تا زمانی که دستگاه زباله‌سوز و کارخانه کمپوستی در استان گیلان نباشد، تعطیل شدن مرکز دفن پسماند سراوان ممکن نیست.

معاون حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش‌نشانی تهران بر ضرورت بهره‌مندی از توان و پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان در خودکفایی و بی‌نیازی به واردات تجهیزات ایمنی و آتش نشانی تأکید کرد.

معاون نیروی انسانی فرماندهی مرزبانی فراجا از استخدام جوانان مومن، متعهد و علاقمند در مقطع درجه‌داری مرد (پیمانی 5 سال) در فرماندهی مرزبانی فراجا خبر داد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: برای هر شخص ایرانی یا غیر ایرانی که در خارج از کشور مانع حضور ایرانیانی شوند که می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند، حسب گزارشات مردمی، وزارت امور خارجه، شاکیان خصوصی و اقدام مدعی العموم، پرونده کیفری تشکیل می‌شود.

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: همزمان با ماهواره کوثر، ماهواره تحقیقاتی ارتباطی هدهد نیز به فضا پرتاب خواهد شد. تاریخ دقیق پرتاب این دو ماهواره به زودی اعلام می‌شود.

فرصت پیش ثبت‌نام پایه هفتم مدارس شاهد تا روز جمعه 15 تیر 1403 تمدید شد.

فاطمه محمدی کارشناس پژوهشگر مرکز پژوهشهای مجلس از کلی‌گویی و بی برنامگی در حوزه زنان انتقاد کرد و گفت: باید شخصی را در لایه سیاستگذاری بنشانیم که خانواده محوری ملاک اصلی او باشد و الا ساحت خانواده ایرانی در 10 سال آینده به بن‌بست های سختی می‌خورد.

زائران کشورمان در زمان بازگشت به کشور، در فرودگاه‌های مدینه منوره و جده باید به نکات مربوط به با توجه جدی داشته باشند.

سند جهانی جنبش تعهد به خانواده با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده رونمایی شد.

دومین رویداد کانکت فروم در قالب نمایشگاه الکامپ بیست‌وهفتم با حضور متخصصان ایرانی غیرمقیم در حوزه‌های مختلف علمی و فناوری برگزار شد.

وزارت حج و عمره عربستان سعودی تاریخ آغاز عمره را پس از اتمام موسم حج امسال (2024 میلادی) اعلام کرد.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ضمن تشریح انتظارات جامعه پرستاری از دولت آینده گفت: جامعه پرستاری با مشکلات زیادی در جهت ارائه خدمات مطلوب به مردم مواجه است واز دولت آینده انتظار دارد به این مشکلات به طور ویژه رسیدگی شود.

ستاد مکه مکرمه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حدود 60 درصد حجاج ایرانی از مکه خارج شده‌اند.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با اعلام برنامه های روز خانواده گفت: همزمان با هفته تکریم خانواده، لایحه «شهر خانواده محور» متناسب با آنچه در برنامه توسعه چهارم از سوی مدیریت شهری به عنوان وظیفه در نظر گرفته شده است به مرحله نهایی رسید.