یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مرکز پزشکی حج و زیارت تعداد فوتی‌های زائران ایرانی از ابتدای حج تاکنون را 25 نفر اعلام کرد.

پسر جوانی که با همدستی دوست خود، پدر میلیاردرش را به قتل رسانده بودند، توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی دستگیر شدند.

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کاهش جمعیت ابرچالش کشور است، گفت: انتظار داریم در دولت آینده، بودجه‌های مربوط به قانون جوانی جمعیت به صورت کامل اختصاص یابد.

در حال حاضر افزایش بی‌رویه جمعیت سگ‌های ولگرد در کشور، نبود قوانین بازدارنده و عدم نظارت و نبود برنامه مدیریت بر آن، موجب بروز معضلات متعددی و وخیمی در کشورمان شده و در واقع معضلی است که به "بحران" تبدیل شده است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور از احراز هویت 85 درصد از رأی‌دهندگان انتخابات ریاست جمهوری 8 تیرماه با استفاده از کارت هوشمند ملی خبر داد.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با اشاره به افتتاح فاز اول پردیس مسافربری شرق تهران گفت: این پایانه در دوره اصلاح‌طلبان می‌توانست با 46 میلیارد تمان به افتتاح برسد اما با سهل‌انگاری هم‌اکنون با 700 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

رئیس اداره پیشگیری و مقابله با قاچاق فرآورده‌های سلامت اداره کل بازرسی سازمان غذا و دارو گفت: بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی که با عنوان برندهای خارجی به فروش می‌رسد، تولید کارگاه‌های غیرمجاز زیرپله‌ای پاکستان است.

یک کارشناس دانش‌بنیان گفت: الکامپ می‌تواند بستری برای ایجاد و توسعه بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه هوش مصنوعی باشد. دولت باید با حمایت از این شرکت‌ها و ایجاد تسهیلات لازم، زمینه را برای حضور فعال آنها در بازار و عرضه محصولات فراهم کند.

معاون آزمون‌های سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور زمان برگزاری، نحوه دریافت کارت و محل رفع‌نقص کارت شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری سال 1403 را اعلام کرد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در سه ماهه سال جاری در شهر تهران بالغ بر 21 هزار وسیله نقلیه که تخلفات حادثه‌ساز داشته‌اند، اعمال قانون شده‌اند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به افتتاح 950 مدرسه در امروز گفت: در 5 استان نسبت به تامین سهم دولت متناسب با آورده خیران عقب هستیم، برخی پروژه‌های آموزشی سال‌هاست که متوقف مانده است و از این بابت شرمنده خیران هستیم.

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با بومی‌سازی فناوری تولید نهال و نشاء گیاه دارویی کاپاریس (کبر)، راهکاری جدید برای بیابان‌زدایی و محرومیت‌زدایی ارائه کردند.

مراسم استقبال از کاروان بازماندگان کربلای غزه با عنوان "باغزه تا پیروزی" امروز همزمان با سالگرد جنایت تاریخی آمریکا در هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری توسط ناو جنگی آمریکا در میدان فلسطین تهران برگزار می‌شود.

فروشنده غیرقانونی دارو که در خیابان ناصرخسرو به 2 دختر18 ساله قرص برنج فروخته و باعث جنایتی هولناک شده بود، با هوشیاری کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شد.

جلسه کمیته رصد و پایش تخلفات انتخاباتی رسانه‌ها در اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی تشکیل و مقرر شد، به 2 خبرگزاری، 2 روزنامه و 4 پایگاه خبری تذکر داده شود.

رئیس شورای شهر تهران درباره اینکه "نهضت پارکینگ‌سازی" در شهرداری و شورای شهر تهران چقدر محقق شده است، توضیحاتی ارائه داد.