یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

یک فعال محیط زیست معتقد است مشکلات "پسماند سراوان" همچنان به قوت خود باقی است.

به دنبال قتل بامدادی مرد جوان با ضربات متعدد چاقو، تحقیقات تیم جنایی جهت دستگیری متهمان کلید زده شد.

مدیر عملیات حج 1403، با بیان اینکه از ابتدای آغاز عملیات بازگشت زائران به میهن اسلامی تا روز گذشته 115 پرواز انجام شده است، گفت: نزدیک به 60هزار زائر هم اکنون در مکه و مدینه حضور دارند.

فرمانده مرزبانی انتظامی از آمادگی عملیاتی مرزبانان برای تأمین امنیت مرزها در ایام انتخابات خبر داد و گفت: مرزبانان همراه مرزنشینان ضمن تأمین نظم و امنیت مرزها به تکلیف شرعی خود که همان حضور در انتخابات است، مشارکت می‌کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رای خود را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صندوق انداخت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور گفت: مشارکت در انتخابات در بُعد خارجی مایه آبرو و کوتاه شدن زبان دشمنان و بدخواهان نسبت به این نظام مقدس خواهد شد.

فرمانده فراجا گفت: خوشبختانه تا این لحظه هیچگونه حادثه امنیتی در هیچ نقطه‌ای از کشور گزارش نشده و امنیت کاملا برقرار و انتخابات در نظم در حال انجام است و همکاران ما تا آخرین لحظه رأی‌گیری و شمارش آراء و اعلام نتایج در کنار مردم خواهند بود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر کشور توضیحاتی را درباره نحوه خدمات به حجاج ایرانی در موسم حج تمتع ارائه کرد و به قیاس آن با برخی کشورها پرداخت.

مرکز پزشکی حج و زیارت با انتشار گزارشی با اشاره به افزایش مراجعات زائران به مراکز خدمات رسانی به حجاج ایرانی بیت الله الحرام، از ارائه بیش از یک میلیون خدمت به ضیوف الرحمان خبر داد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از استقرار ماموران پلیس راهور در اطراف شعب اخذ رای در سراسر پایتخت خبر داد و از شهروندان خواست که از توقف دوبله در اطراف این مراکز پرهیز کنند.

دادستان کل کشور در یکی از شعب اخذ رأی چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری رأی خود را به صندوق انداخت.

رئیس قوه قضاییه در نخستین ساعات آغاز رأی‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کنار سایر مردم در حرم سیدالکریم عبدالعطیم حسنی، رأی خود را به صندوق انداخت.

رئیس ستاد مدینه در حج 1403 با اشاره به این که عملیات ترانزیت زائران ایرانی از مکه مکرمه به مدینه منوره برای انتقال به میهن به پایان رسیده است، گفت: تاکنون 19 هزار و 800 زائر از فرودگاه مدینه به کشور بازگشته‌اند.

عضو شورای شهر تهران گقت: قرارداد بزرگ حوزه حمل و نقل عمومی شهرداری تهران با چین با همکاری وزارت کشور، وزارت صمت، بانک مرکزی، وزارت نفت و وزارت امور خارجه منعقد شده و نهادهای امنیتی روی آن نظارت کامل دارند.

رعایت دستورالعمل بار در فرودگاه‌های مدینه منوره و جده بسیار حائز اهمیت است؛ زائران از قرار دادن پاور بانک، آب زمزم، نوشابه، اسپری، کپسول گاز کوچک و مواد آتش‌زا در ساک‌های بزرگ جدا خودداری کنند.

بر اساس یک مطالعه جدید، نیمی از دریاچه‌های جهان در برابر اختلالات محیطی به ویژه خشکسالی آسیب‌پذیرتر شده‌اند و احتمالاً دیگر توان بازیابی خود را نخواهند داشت.