یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

در مدارس دولتی عادی شاهد اشکال حتی در جزئی‌ترین موارد هستیم! همانند کلاس‌های درس شلوغ، نظافت مدرسه و سرویس بهداشتی و... تمام این عوامل منجر به تضییع حقوق این دانش‌آموزان و محرومیت آنها از ورود به دانشگاه را باعث می‌شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش‌وپرورش گفت: دبیران مرتبط حدود 45 درصد در پایه دهم، 40 درصد در پایه یازدهم و 70 درصد در پایه دوازدهم از برگه‌های بارگذاری شده در سامانه امتحانات نهایی را حداقل دوبار تصحیح کرده‌اند.

مدیرکل دفتر زمین‌شناسی، مهندسی و زیست‌محیطی سازمان زمین‌شناسی کشور گفت: فرونشست با نرخ متفاوت در اکثر دشت‌های کشور در حال پیشرفت است.

به دنبال لوله‌کشی محله بریانک یک اسکلت انسان کشف و بدین ترتیب تحقیقات تیم جنایی آغاز شد.

هوای تهران در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار گرفت.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: ما از روز گذشته سرعت اینترنت فیبر نوری را از صد مگابایت بر ثانیه، برای مشتریانی که نیاز به خدمات پرسرعت دارند به هزار مگابایت بر ثانیه افزایش داده‌ایم.

وزیر ارتباطات اعلام کرد: در راستای اقدامات دولت برای ارائه خدمات الکترونیکی و هوشمند به مردم، امکان ثبت رایگان مبایعنامه فروش ملک در سامانه خودنویس وزارت راه و شهرسازی از طریق my.gov.ir فراهم شد.

پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک از امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

رئیس اداره مکمل‌های تغذیه‌ای سازمان غذا و دارو از افزایش مصرف مکمل‌ها در چند سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: پرکردن شکاف تغذیه‌ای ناشی از کاهش مواد مغذی منابع غذایی از علل این افزایش است.

رئیس اداره پیشگیری و مقابله با قاچاق فراورده‌های سلامت اداره کل بازرسی سازمان غذا و دارو گفت: بازرسی‌های صورت گرفته در سال پیش از محصولات آرایشی و بهداشتی در سطح عرضه منجر به کشف بیش از 208 هزار قلم محصول قاچاق یا غیرمجاز شده است.

وزیر ارتباطات گفت: سال گذشته بزرگ‌ترین قرارداد تاریخ فضایی کشور با بخش خصوصی را بستیم و امیدواریم که امسال اولین ماهواره از منظومه ماهواره‌ای شهید سلیمانی را که حاوی 16 الی 20 ماهواره مخابراتی با کاربرد اینترنت اشیا است، پرتاب کنیم.

باستان‌شناسان معتقدند ده‌ها پرچ آهنین، که در مزرعه‌ای واقع در نروژ کشف شده‌اند می‌تواند بخشی از یک کشتی خاکسپاری وایکینگ‌ها باشد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اتمام عملیات اجرایی پارکینگ مینابی در تیرماه گفت: در حال ساخت و طراحی 9 پارکینگ با ظرفیت قابل توجه در سطح شهر تهران هستیم.

رئیس پلیس پایتخت از انهدام باند قاچاق مواد مخدر شیشه که در استان تهران و شمال‌غرب کشور فعالیت می‌کرد خبر داد و گفت: در این عملیات تعدادی از سوداگران مرگ دستگیر شدند و از آنان 230 کیلوگرم شیشه و 120 کیلوگرم ماده روانگردان شیشه مایع کشف شد.

27 امین نمایشگاه Elecomp میزبان بیش از 90 شرکت خارجی از 10 کشور شامل روسیه، لبنان، چین، عراق، افغانستان، پاکستان، سوریه، یمن، ارمنستان و هند است.

ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان پایه اول دبستان، هفتم و دهم از فردا آغاز می‌شود.