یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

سخنگوی قوه قضاییه گفت: دغدغه دستگاه قضا برای بازگشت بیت‌المال را در سال گذشته داشتیم که در این راستا بازگشت 323 هزار میلیارد تومان به بیت‌المال را شاهد بودیم.

در حج امسال در مجموع یک میلیون و 833 هزار و 164 زائر حضور داشتند که یک میلیون و 611 هزار و 310 نفر از خارج از این کشور به سرزمین وحی آمده‌اند.

مرد خیاطی که در یکی از ساختمان‌های جنوب تهران مرتکب جنایتی هولناک شده بود، با هوشیاری کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شد.

بیش از یک میلون و 400 هزار زائر در 6 هفته گذشته به روضه شریفه مشرف شده‌اند.

براساس اطلاعیه ستاد عملیات حج 1403 تاکنون بیش از 24 درصد از زائران و عوامل حج امسال سرزمین وحی را به مقصد جمهوری اسلامی ایران ترک کردند.

سخنگوی پلیس گفت: بیش از 220 هزار نیرو که قریب به 190 هزار نفرشان در پای صندوق‌های رای‌گیری از آغاز تا پایان شمارش آراء حضور و رصد، پایش و تامین امنیت انتخابات را عهده‌دار هستند.

هوای امروز شهر تهران در شرایط "قابل قبول" است.

مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: با همت ستاد دیه استان تهران طی سه ماه گذشته، خیرین زمینه آزادی تعداد 179 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کرده‌اند.

شهردار منطقه 10 از استقبال تهرانی ها از ویژه برنامه های مهمانی ده کیلومتری غدیر خبر داد.

عضو شورای شهر تهران آخرین وضعیت تشکیل سازمان گردشگری شهرداری تهران را اعلام کرد.

مرد جوانی که در یکی از پارک‌های خزانه سگ‌گردانی می‌کرد با چند جوان درگیر شد و دست به جنایتی هولناک زد.

زن جوان که در اقدامی هولناک به همسرش قرص برنج خورانده بود، با هوشیاری تیم جنایی دستگیر شد و به ارتکاب جنایتی هولناک اعتراف کرد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با بیان اینکه اهتمام مرکز به مسئله رونق اقتصادی در راستای تحقق شعار سال و تاکیدات رهبرمعظم انقلاب است، از راه‌اندازی «کمیته قضایی حمایت از تولید» در مرکز وکلا خبر داد.

از نظر قانون، سرباز فراری کسی است که دفترچه سربازی گرفته و یگان خدمتی او مشخص شده باشد اما از رفتن به خدمت سربازی امتناع می کند.

معاون راهبردی قوه قضاییه با اشاره به اینکه 1000 جلسه دادگاه علنی برخط در سال 1402 برگزار شد، گفت: سند تحول قضایی مجموعه‌ای از بسته‌هایی از راه‌حل‌ها برای مشکلات مردم است و چند دسته‌بندی کلی دارد.

نمایندگان امور بانوان و خانواده سه نامزد ریاست‌جمهوری؛ سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف و مسعود پزشکیان در یک مناظره به سوالاتی پیرامون چالش‌های اشتغال زنان، حضور زنان در مناصب مدیریتی و چگونگی رفع موانع کنشگری اجتماعی زنان در سطوح مختلف پاسخ دادند.