یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

ظهر امروز فاز نخست پردیس مسافری شرق تهران افتتاح شد و همزمان کلنگ‌زنی عملیات اجرایی توسعه غربی خط 2 متروی تهران نیز صورت گرفت.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو محصولات اسامی چند برند فرآورده آرایشی غیرمجاز را اعلام کرد.

سازمان هواشناسی اروپا موشک ماهواره‌بر ماهواره‌های هواشناسی خود را از موشک اروپایی آریان 6 به فالکون 9 آمریکایی تغییر داد.

یک ارگونومیست با بیان این که شیفت‌های شبانه برخلاف ساعت درونی بدن و ریتم شبانه روزی اکثر افراد است، عوارض بیدار ماندن در طول شب را تشریح کرد.

تمام اتباع و مهاجرین خارجی، جهت پیش ثبت‌نام فرزندان خود در مدارس کشور با در دست داشتن شناسه ده رقمی یکتا به سامانه سازمان ملی مهاجرت "سهما" مراجعه کنند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: 111 مدرسه طی 10 سال اخیر توسط کمیساریای عالی پناهندگان ساخته شده است اما 600 هزار دانش‌آموز اتباع داریم و نیاز است سالانه 50 مدرسه بسازند.

معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: 650 خیر استانی، 22 خیر برجسته استانی و 12 خیر برتر ملی در حوزه مدرسه‌سازی تقدیر می‌شوند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه تهرانی‌ها اول هفته رانندگان بهتری هستند، گفت: خستگی‌ها و مهمانی‌ها در تصادفات آخر هفته بسیار تاثیرگذار است.

رئیس هیئت مدیره و سرپرست موسسه آموزش، مهارت و پرورش علوی از برگزاری سه ویژه برنامه اردویی برای دانش‌آموزان خبر داد.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که دسترسی به هدف تولید پسماند صفر دست کم تا سال 2030 میسر نخواهد بود.

در جلسه امروز شورای شهر تهران به چالش‌های حقوقی قرارداد شهرداری تهران با شرکت چین در حوزه حمل و نقل عمومی پرداخته شد و عنوان شد که این قرارداد مشکلی را در حوزه حقوقی و قانونی ندارد و می‌تواند اجرایی شود.

رئیس پلیس اماکن فراجا گفت: پلیس اماکن موافق فعالیت اتاق‌های فرار است اما بهتر است به جای استفاده از محتواهای ترسناک در این اتاق‌ها از محتواهای فکری و کمدی استفاده شود.

در 33 ماه اخیر بیش از 7000 تاکسی فرسوده در تهران نوسازی شده است.

دادستان تهران گفت: مقرر شده بود که تولید محصولات شرکت زامیاد تا تاریخ 31 تیرماه متوقف شود که این امر منتهی به تعطیلی کارخانه می‌شد. شرکت خودروسازی فرصت یافت تا پایان سال مشکل اخذ استاندارد محصولات را رفع کند.

معاون دادگستری استان تهران از کاهش 41 درصدی طلاق توافقی در شهر تهران خبر داد ولی توضیح داد که درخواست تقاضای طلاق از سوی زوج و یا زوجه افرایش داشته است.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص نرخ تاکسی‌های برقی گفت: تاکسی‌های برقی موظف هستند نرخ کرایه‌های خود را همانند تاکسی‌های معمولی دریافت کنند تا در آینده درخصوص نرخ آنها تصمیم‌گیری شود.