پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

در مرحله نخست اجرای برنامه بلندمدت بنیاد ملی علم ایران به منظور حمایت از دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی مأموریت‌گرا در راستای حل مسائل استانی و ملی، 30 دانشگاه و پژوهشگاه با امضای توافق‌نامه‌های سه ساله با بنیاد مشمول دریافت حمایت‌های این برنامه شدند.

کارشناس علوم تغذیه با اشاره به آثار مرگبار ناشی از سوءتغذیه کودکان در غزه گفت: رژیم صهیونیستی مقاومت غزه را ناشی از روحیه شجاعانه مردم آن می‌داند و با تحمیل عمدی قحطی و سوءتغذیه جسم و روان نسل‌های آینده را نشانه گرفته است.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد: شهروندان تهرانی در آستانه فرا رسیدن عید سعید فطر مهمان ویژه برنامه‌های «عید بندگی و همبستگی» هستند.

مدیرعامل شرکت مهان اندیشان آکام (هنرکارت) از عرضه بسته اقتصادی خواربار ویژه دارندگان کارت‌های مَ‌کارت (از جمله هنرکارت) به مناسبت عید فطر خبر داد.

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از تخفیف 20 درصدی عوارض تردد در محدوده‌های ترافیکی شهر تهران در سال 1403 خبر داد.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: در سال جاری شاهد ورود تدریجی بیش از 50000 تاکسی برقی از محل توافقات شهرداری با وزارت صمت و قرارداد با چین خواهیم بود.

هدف آمریکا کاهش 3.7 کربن دی‌اکسید در سال است که آمارها نشان می‌دهد به واسطه خودروهای برقی توانسته است به نیمی از این هدف (1.8 درصد) دست پیدا کند.

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران با اشاره به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان گفت: در این ایام بنا بر آمار اعلام شده، 3 میلیون نفر از اماکن فرهنگی، گردشگری و موزه‌ها بازدید کردند که این میزان بازدید طی 15 روز یک رکورد محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران نسبت به توزیع بی‌کیفیت آسفالت در معابر فرعی انتقاد کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار احتمالاً تا یک هفته آینده از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای عالی امنیت ملی و هیئت دولت پرداخت مبالغ خرید اتوبوس‌ها را تصویب کردند و بانک مرکزی باید تایید کند که بانک شهر نیز مبالغ را بپردازد، از واریز قسط اول اتوبوس‌های برقی وارداتی به پایتخت خبر داد.

استاندار تهران از اتخاذ تدابیر لازم و هماهنگی‌های ضروری جهت برگزاری نماز عید فطر در پایتخت خبر داد و گفت: تمام امکانات برای برگزاری باشکوه این مراسم در استان تهران بسیج شده است.

هوای امروز پایتخت در شرایط "قابل قبول" قرار دارد.

مدیر یک شرکت دانش‌بنیان از تولید واکسن کشته فوق حاد پرندگان با فناوری نوترکیب خبر داد و سالیانه بین 130 تا 140 میلیون دوز نیاز کشور به این واکسن راهبردی است که امسال نزدیک به 100 میلیون دوز از این واکسن را تولید کردیم.

رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه گفت: باید سامانه‌ها را به سمتی ببریم که دسترسی مردم به خدمات حقوقی تسهیل شود.

وزیر دادگستری گفت: اجباری شدن وکالت به شرط حل موضوع هزینه آن و اینکه به مردم از نظر هزینه فشاری وارد نشود، موجب کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه می‌شود.