پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور روش‌های پرداخت زکات فطره را اعلام کردند.

تصاویری از دو قلاده پلنگ ایرانی در حال تغذیه از لاشه شکار خود به وسیله یکی از دوربین های تله ای نصب شده در منطقه حفاظت شده سیاه‌مزگی شفت به ثبت رسید.

محققان حوزه محیط زیست و ذخایر طبیعی در چین از فناوری‌های هوش مصنوعی (AI) و موقعیت‌یابی ماهواره‌ای برای کمک به ردیابی و محافظت از پرندگان مهاجر استفاده می‌کنند.

روابط عمومی شهرداری منطقه 7 اعلام کرد که درختان بزرگراه صیادشیرازی به دلیل اجرای پروژه عمرانی زیرگذر میدان سپاه جابجا و در فضای دیگری کاشته شدند.

ادعای خواهر امیرحسین مقصودلو (تتلو) در رابطه با احتمال آزادی برادرش به مناسبت عید فطر صحت ندارد.

ویژه‌برنامه‌های عید سعید فطر به مدت 5 شب در بوستان ملت برگزار می‌شود.

رئیس قوه قضاییه گفت: ارتقای وضعیت جامعه در حوزه عفاف و حجاب، یک تکلیف شرعی و قانونی است که مطالبه رهبر معظم انقلاب و همه مردم و خانواده‌های عفیف و نجیب ایرانی است.

محققان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در قالب برنامه «حمایت از کاربران ایرانی در آزمایشگاه‌های سنکروترون برتر» برای پیشبرد تحقیقات مربوط به تولید برگ مصنوعی استفاده کردند که از رهگذر آن می‌توان به تولید آب شیرین در مقیاسی کلان و به شکلی ارزان پرداخت.

روایت اقتدار، جوانمردی، شجاعت، غیرت و از خودگذشتگی مردان و زنان سبزپوش، حکایت و حرف تازه ای نیست؛ حکایت ستاره‌هایی است که شب و روز نمی‌شناسند و در همه ایام برای حفظ "حریم مقدس امنیت" خوش می‌درخشند و از جان شیرین می‌گذرند.

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان با استفاده از فناوری بومی و تولید سامانه‌های پایش هوشمند میزان آلاینده‌های هوا و اجرای طرح‌های تصفیه و مدیرت پسماند، در مسیر حفظ و توسعه محیط زیست سالم گام بردارند.

در سال 1402 تعداد یک میلیون و 57 هزار و 948 ولادت در کشور به ثبت رسیده که از این میزان، استان تهران با تعداد 131 هزار و 176 نوزاد بیشترین آمار ولادت را ثبت کرده است.

در پی انتشار خبری مبنی بر "افزایش 500 برابری جرایم راهنمایی و رانندگی"، پلیس راهور فراجا ضمن تکذیب این موضوع توضیحاتی ارائه کرد.

مدیرکل محیط زیست استان فارس گفت: بیش از 60 درصد از تالاب بین المللی کمجان در پی بارش‌های اوایل فروردین امسال آبگیری شده است.

واریز حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی طبق روال معمول براساس حروف الفبا از ساعتی پیش آغاز شده است و حقوق بازنشستگان بر مبنای سال 1402 پرداخت شد.

فیش حقوقی فروردین‌ماه بازنشستگان تامین اجتماعی در سامانه مربوطه بارگذاری شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: تاکنون موقعیت بیش از 50 قطعه زمین، مورد مطالعه عارضه‌سنجی ترافیکی قرار گرفته که بیش از 30 قطعه زمین از نظر مطالعات ترافیکی برای احداث پارکینگ عمومی مورد تایید قرار گرفته است.