پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: مراکز استاندارد آزمون تا سال 1407 به صورت تمام الکترونیک فعالیت خواهند کرد و استفاده از کاغذ در آنها حذف خواهد شد.

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید ویال مایع خوراکی آهن در ایران شد که عوارض گوارشی نداشته و در عین حال از جذب بالایی برخوردار است.

محققان در اسپانیا راهی برای تبدیل ضایعات هرس درخت آووکادو به بسته‌بندی پایدار مواد غذایی پیدا کرده‌اند.

رئیس مرکز ژنتیک نور گفت: تعیین هویت ژنتیک در کشورهای پیشرفته و جهان اول دنیا وجود دارد و ایران در این زمینه تنه به تنه کشورهای پیشرفته دنیا می‌زند و می‌توان گفت که ایران جزو 10 کشور برتر در این زمینه است.

مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از نیمه اردیبهشت خبر داد و گفت: شرط ثبت‌نام متولدین تا پایان مهر برای امسال وجود ندارد.

معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت رفاه از اجرای مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی از امروز خبر داد و گفت: این طرح تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت و حساب 60 میلیون نفر به مبلغ 220 هزار تومان شارژ خواهد شد.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: از نظر پلیس راهور، "بدنه خودروهای داخلی" استحکام کافی در تصادفات را ندارد و نمی‌توانند جان سرنشینان را در حوادث نجات دهند!

نتیجه یک تحقیق جدید از کاهش شدید مخازن آب زیرزمینی خبر داده است.

شرایط ترمیم نمره و ایجاد سابقه تحصیلی برای کنکور 1403 از سوی آموزش و پرورش اعلام شد. بر این اساس غیبت در امتحانات نهایی خرداد ماه (موجه یا غیر‌موجه) به منزله درج نمره خام صفر در محاسبه نمره کل سابقه تحصیلی است.

نخستین همایش ملی "تعامل انسان و رایانه، نظریه‌ها و کاربردها" توسط دانشکده غیردولتی غیر انتفاعی رفاه برگزار می‌شود.

هوای امروز پایتخت در شرایط "قابل قبول" قرار دارد

رئیس قوه قضاییه گفت: قطعاً به قوه قضاییه نقد وارد است و ما در این زمینه تعارف نداریم؛ ما ادعا نداریم که در تراز نظام در همه بخش‌ها ارتقا پیدا کرده‌ایم، لذا خود را محتاج نقد و رفع نواقص می‌دانیم.

رئیس سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: مرکز «یاورشهر 10» طی ماه جاری افتتاح خواهد شد.

عضو تیم سازنده واکسن نورا گفت: با وجود سنگ‌اندازی آمریکایی‌ها، مقاله واکسن نورا 2 میلیون و 300 هزار بار در فضای مجازی بین‌المللی مورد استناد قرار گرفت. سنگ‌اندازی آمریکایی‌ها نشان‌دهنده آپارتاید علمی بر علیه واکسن نورا است.

مرد جوانی که متهم است دوست خود را با کلت‌کمری در شرق تهران به قتل رسانده توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی بازداشت شد.

مرد جوانی که بخاطر فحاشی در محله دربند مرتکب قتل شده بود توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پس از 2 سال در قشم بازداشت شد.