پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

سال گذشته ایستگاه‌های متعددی در شبکه مترو به بهره‌برداری رسید تا گام دیگری در راستای توسعه حمل‌ونقل عمومی برداشته شود

محققان مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران موفق به شناسایی یک پپتید ضد میکروبی جدید به عنوان نسل تازه‌ای از آنتی‌بیوتیک‌های مؤثر در حوزه درمان شدند.

ثبت‌نام در آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی از امروز شنبه 18 فروردین 1403 آغاز می‌شود.

هوای امروز پایتخت در شرایط "قابل قبول" قرار دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار منطقه 6 شهر تهران از راه‌اندازی 3 جایگاه سوخت کوچک مقیاس در نیمه نخست امسال در مرکز شهر تهران خبر داد.

رامش عضو ارشد گروهک تروریستی داعش در کرج دستگیر شد.

معاون درمان وزارت بهداشت در جریان عیادت از مجروحان حادثه تروریستی چابهار گفت: در حال حاضر 13 نفر از مجروحان حال عمومی مساعدی دارند‌.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تعرفه‌های پزشکی اعلام شده درباره ویزیت پزشکان عمومی مورد تأیید وزارت بهداشت نیست و تعرفه مذکور متعاقباً از سوی این وزارتخانه اعلام می‌شود.

قدرتمندترین اسکنر ام آر آی جهان نخستین تصاویر خود را از مغز انسان ارائه کرده که به سطح جدیدی از دقت رسیده است و امید است بر ذهن اسرارآمیز ما و بیماری‌هایی که آنها را آزار می‌دهد، روشن کند.

محققان دانشگاه پوردو در حال بررسی اثرات ضدسرطانی نانوذرات پلی (لاکتیک همگلیکولیک اسید) یا PLGA، هستند. این نانوذرات اصلاح شده با آدنوزین تری فسفات یا ATP اثرات ایمونوتراپی علیه تومورهای بدخیم را افزایش می‌دهند.

فرمانده یگان‌های ویژه پاسداران فراجا گفت: اسرائیل به انتهای حیات خود رسیده و پیروزی ملت فلسطین امری قطعی است و راه شهدا تا آزادی قدس شریف ادامه خواهد داشت.

وزیر دادگستری پاکستان از پیشنهاد معاون وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تسهیل آزادی زندانیان دو کشور با رویکرد بشردوستانه استقبال کرد و به ارائه همکاری‌های لازم در این خصوص اطمینان داد.

رئیس قوه قضاییه گفت: جنایات بعضاً بی‌سابقه‌ای که طی 6 ماه اخیر از سوی رژیم غاصب صهیونیستی در غزه صورت گرفته است با حمایت‌های رژیم آمریکا بوده است و آمریکایی‌ها در این قضیه مسئول هستند و باید پاسخگوی جامعه جهانی باشند.

با تلاش متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان، دربازکن‌های تصویری ضدآب، ضدرطوبت و گردو غبار در کشور بومی‌سازی شد.

وزیر بهداشت در سفر به استان سیستان و بلوچستان از تعدادی از مجروحان حادثه تروریستی چابهار و راسک در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) ایرانشهر عیادت کرد.

به دنبال قتل شرور سطح یک محله دولت‌آباد با شلیک گلوله یک سناریوی جنایی مقابل تیم تحقیق قرار گرفت.