پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه گفت: در طرح ملی وکلا در مساجد با مشارکت 3 هزار و 800 نفر از اعضای مرکز، به تعداد 28 هزار و 500 نفر در یک هزار و 530 مسجد، خدمات حقوقی رایگان تا حصول نتیجه ارائه شده است.

رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران از برگزاری نخستین کنگره ملی طب سنتی ایرانی در خردادماه سال جاری خبر داد و گفت: سازمان بهداشت جهانی در استراتژی‌های مکتوب خود، کشورهای عضو را به نهادینه کردن طب سنتی در نظام سلامت توصیه می‌کند.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: امسال اقدامات اطلاعاتی در مرزها و تمرکز بر باندهای بزرگ موادمخدر، ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان و تقویت امر اطلاع‌رسانی و فرهنگی با هدف پیشگیری را در دستور کار داریم.

"تأثیر الیسیتورها بر تولید لاستیک طبیعی در کشت ریشه موئین قاصدک روسی" عنوان طرحی است که مریم صالحی در قالب پسادکتری با حمایت بنیاد ملی علم ایران به پایان رسانده است.

یافته‌های اخیر نشان می‌دهد که شکل نانویی داروی سیلیمارین (Silymarin) می‌تواند روی محافظت از کلیه در برابر آلومینیوم تاثیرگذار باشد. سیلیمارین یک عصاره گیاهی بوده که به عنوان ماده دارویی به کار می‌رود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از احداث 5 هتل در بوستان‌های جنگلی تهران خبر داد.

معاون اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به تلاش شهرداری تهران برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی گفت: در حال حاضر 200 هزار میلیارد تومان پروژه مشارکتی از جمله بام لند و هزار و یک شب و... تعریف شده است.

با حضور مسئولان شهری مجتمع تجاری و فرهنگی رواق در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد به بهره‌برداری رسید.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: در سال گذشته شاخص اهدای خون کشور نزدیک به 5 درصد رشد داشته و در کل کشور 2 میلیون و 327 هزار و 977 واحد خون اهدا شده است.

پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در بیستمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی شیراز با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی اردیبهشت 1403 برپا می‌شود.

شهردار منطقه 2 شهر تهران از بازپس‌گیری ملک 7 هزار مترمربعی با ارزش بیش از یک هزار میلیارد تومان خبر داد.

براساس ارقام طبقه‌بندی مرحله امنیت غذایی یکپارچه، کنسرسیومی متشکل از آژانس‌های سازمان ملل و گروه‌های امدادی مردم‌نهاد، از حدود 600 هزار نفری که در سراسر جهان با گرسنگی فاجعه‌بار مواجه هستند، 95 درصد اکنون در غزه هستند!

در درگیری با اشرار مسلح در زاهدان، دو مامور پلیس به شهادت رسیدند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران گفت: با مشارکت مردم در گردشگری تمامی گره‌های این صنعت گشوده خواهد شد چرا که خلاقیت‌ها نزد مردم است.

با توجه به اهمیت بالای تجهیزات اعلام حریق، متخصصان و فناوران یک شرکت دانش‌بنیان موفق شدند سامانه‌های اعلام هوشمند حریق را در داخل کشور و به کمک دانش فنی بومی، طراحی، تولید و تجاری‌سازی کنند.

نتایج یک مطالعه جدید از زیاده‌خواهی‌های ترکیه پرده برداشته و نشان می‌دهد که این کشور قصد دارد تا با تکمیل پروژه داپ، 83 درصد پتانسیل رودخانه ارس را مهار کند.