شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از ورود 110 دستگاه اتوبوس برقی از چین به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران پیش از آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

هوای امروز شهر تهران در شرایط "قابل قبول" قرار دارد.

دولت چهاردهم در شرایطی حفاظت از محیط زیست کشور را بر عهده گرفته است که در تمامی ارکان محیط زیست اعم از آب، خاک، هوا و... با مشکل مواجه هستیم و پرداختن به بحران آب و جنگل‌زدایی باید در اولویت‌های سازمان حفاظت محیط زیست باشد.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران درباره تعرفه‌های استفاده شهروندان تهرانی از اماکن ورزشی شهرداری تهران گفت: تعرفه‌های این اماکن بر اساس مصوبه شورای شهر تهران تنظیم شده و تعرفه‌های سال 1403 بر اساس نرخ‌های دولتی خواهد بود.

پس از موفقیت‌های چشمگیر در پرتاب‌های فضایی در دولت سیزدهم، پرسش اصلی این است که نخستین پرتاب فضایی دولت چهاردهم چه ویژگی‌هایی خواهد داشت و چه دستاوردهایی را برای کشور به همراه خواهد آورد؟

مدیرعامل برج میلاد از آغاز فاز دوم پروژه سرزمین تمدن‌ها در برج میلاد با برنامه‌های شاد و مفرح برای شهروندان و گردشگران خبر داد.

مدیرکل حمل و نقل عمومی شهرداری تهران از رایگان شدن مترو و اتوبوس هفته اول مهرماه برای دانش‌آموزان خبر داد.

کانون وکلای دادگستری یزد فقط در سال 402 دریافت 19 میلیارد تومان "هبه" داشته است که به نظر می‌رسد این مبالغ کلان را از ناحیه "نقل و انتقال وکلا" کسب کرده باشد که اقدامی غیرقانونی و برخلاف نص صریح قانون است.

معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هنوز 13 درصد از دانش‌آموزان پایه دهم در مدارس ثبت‌نام نکردند، گفت: توزیع کتاب‌های درسی از هفته آینده آغاز می‌شود.

مختصص روان‌شناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) گفت: ارائه خدمات مشاوره‌ای در پیاده‌روی اربعین و رویدادهای مشابه، فرصتی بی‌نظیر برای دسترسی عادلانه همه اقشار جامعه به خدمات روان‌شناختی است.

نان قوت غالب مردم کشورمان به شمار می‌رود و به همین دلیل سبوس موجود در آن می‌تواند در تأمین سلامتی مردم کشورمان نقش مهمی ایفا کند؛ با وجود این عمده مردم به دلیل سودجویی برخی افراد، از دسترسی به نان کامل و سبوس‌دار محروم هستند.

وزیر بهداشت در پیامی به جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، ابراز امیدواری کرد مراودات نظام سلامت کشورمان با سازمان جهانی بهداشت در بالاترین سطح ادامه یابد.

وزیر بهداشت گفت: افزایش ظرفیت پزشکی یک قانون است که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده و مهم این است که ما بتوانیم این افزایش را با نیاز های کشور تطبیق دهیم و فارغ التحصیلان را برای مناطق محروم استفاده کنیم.

پرونده خانم بلاگر اینستاگرامی که در شمال تهران خودکشی کرده بود پس از تحقیقات گسترده جنایی، مختومه شد.

مردی 56 ساله آمریکایی با نام «مایکل اسمیت» به انجام طرحی متهم شده که در آن با استفاده از هوش مصنوعی از مهارت‌هایش در موسیقی به‌شکل غیرمجاز برای بیش از 10 میلیون دلار کسب درآمد استفاده کرده است.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران گفت: یکی از اولویت های کشور، سلامت است، اما مفهوم سلامت به معنای واقعی به جامعه منتقل نشده و بیشتر بر مقوله درمان تمرکز کرده‌ایم.