شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ساخت سدها، که معمولاً برای جلوگیری از سیل استفاده می‌شوند، می‌توانند در واقع به وقوع سیل‌های ساحلی شدیدتر کمک کنند.

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که با روند کنونی افزایش انتشار متان در جو زمین منجر به گرمایش جهانی بیش از 3 درجه سانتی‌گراد تا پایان قرن می‌شود.

علی رغم تصویب مجلس شورای اسلامی مبنی بر 3 ساله شدن دوره هفتم شوراها، اخیراً شورای عالی استان‌ها طرح 7 ساله شدن دوره ششم شوراها را تصویب و به مجلس ارسال خواهد کرد و در صورت موافقت مجلس و شورای نگهبان مدت زمان شورای ششم، 7 ساله خواهد شد.

مرکز ارتباطات شهرداری تهران در واکنش به انتشار اخباری کذب در ارتباط با پولی شدن پارک‌های تهران توسط برخی از سایت‌های واکنش نشان داد و اعلام کرد: این خبر کذب است.

چندی قبل، در پرونده قتل فجیع پدر یک خانواده در خانه‌اش در شرق تهران و پس از تحقیقات گسترده مشخص شد که دختر 21 ساله مقتول به‌دلیل برخی مشکلات زندگی خانوادگی و در معرض تمام وقت بودن با اخبار جنایی" دست به قتل هولناک پدر خود زده است!

ثبت‌نام در آزمون کارشناس رسمی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه روز شنبه 24 شهریور به پایان می‌رسد.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ذرات فلزی ناشی از گرد و غبار دریاچه یوتا آمریکا می‌تواند تهدید جدی ساکنان اطراف این دریاچه خشکیده باشد.

معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها گفت: با اجرای برنامه‌های ابلاغی دادگستری استان تهران شرایط آزادی بیش از 370 نفر از زندانیان که میزان حبس آنها بیش از 10 سال بوده و به دلیل ناتوانی در رد مال همچنان در حبس به سر می‌بردند، فراهم شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با ثبت رسمی معاملات غیرمنقول و رسمی شدن اسناد، بهداشت قضایی در کشور حاکم می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش چشمگیر بودجه این سازمان طی سه سال گذشته خبر داد و گفت: این افزایش بودجه تأثیر بسزایی بر نگرش مردم و دستگاه‌های دولتی نسبت به بهزیستی داشته است.

رئیس کل دادگستری استان تهران در نشست با مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده فولاد مبارکه در حال حاضر در مرحله انشاء رأی است و به‌زودی رأی آن ابلاغ خواهد شد.

رئیس گشت شب پلیس راهور تهران بزرگ گفت: طی 5 ماهه ابتدای سال تا کنون 76 هزار اعمال قانون فقط برای خودروهای سنگینی که در تهران تردد می‌کنند، صادر شده است.

دهمین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی "ایران نوشت" از 15 تا 31 شهریورماه به میزبانی مصلی تهران در حال برگزاری است.

با احداث تقاطع حکیم تعاون در غرب تهران 35 کیلومتر مسیر غیرضروری شهروندان کاهش پیدا می‌کند.

دبیر سابق شورایعالی فضای مجازی گفت: مدل‌های زبانی پیشرفته (LLM) به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های کلیدی آینده توسعه هوش مصنوعی در حوزه‌های شبکه‌های اجتماعی و تحلیل بانک‌های بزرگ اطلاعاتی نقش حیاتی ایفا خواهند کرد.

یک کارشناس محیط زیست توسعه ناپایدار را عامل اصلی بحران آب کشور دانست.