یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

آمار‌های سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می‌دهد فصل تابستان و به‌ویژه ماه شهریور پرتصادف‌ترین و در نتیجه پرتلفات‌ترین ماه سال است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از به‌روز شدن 2 هزار دوربین در 560 نقطه پایتخت خبر داد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست از مساعد بودن حال محیط بان منطقه حفاظت‌شده "کوه گل" دنا خبر داد و گفت: پیگیری‌های لازم از فرماندهی انتظامی و استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای دستگیری سریع ضاربان محیط‌بان منطقه حفاظت‌شده "کوه گل" دنا انجام گرفت.

رئیس قوه قضاییه گفت: گفت: دو قوه مجریه و قضاییه باید نخست به درک و فهم واحد نائل آیند و متعاقب آن بتوانند با همگرایی و همکاری، راهکارهای علمی و تخصصی برای برون‌رفت از مشکلات، اتخاذ و تجویز کنند.

تهران از نظر محیط زیستی با چالش‌های جدی مواجه است و از نظر ظرفیت برد محیط زیستی دیگر توانی برای توسعه ندارد.

دادستان تهران گفت: فرماندهی انتظامی تهران بزرگ می‌بایست طبق موازین قانونی به جمع‌آوری و پلمب مراکز غیرمجاز عرضه فروش و استعمال مواد دخانی مبادرت ورزد.

مدیرکل فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی سازمان غذا و دارو گفت: اسپری پیشگیری از گزش پشه به اندازه کافی در داروخانه‌ها موجود است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، جزئیات بازداشت موبایل‌قاپ معروف تهران را تشریح کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ورود 80 هزار معلم جدید به مدارس کشور از مهر امسال گفت: آیین‌نامه ارتقای رتبه‌بندی تدوین خواهد شد.

طی حکمی از سوی رئیس بنیاد مستضعفان، وزیر سابق آموزش و پرورش به عنوان "معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد مستضعفان" منصوب شد.

مرحله دوم ثبت درخواست سرویس مدارس در سامانه سپند فراهم است.

در هفته جاری، نخستین نمونه فانوس چراغ راهنمایی مجهز به زمان‌سنج قرمز در تقاطع ایرانشهر طالقانی نصب شده است. این اقدام در راستای بهبود ایمنی و آرامش روانی رانندگان و شهروندان تهرانی انجام شده است.

طرح ساماندهی دستفروشان چهارراه ولی‌عصر (عج) علی‌رغم ممانعت و ایجاد چالش توسط مافیای سد معبر با سرعت در حال اجراست.

یک مخترع کشورمان از اختراع تخت هوشمند خواب با قابلیت جلوگیری از زخم بستر و بهبود فرآیند خواب بدون دارو با استفاده از هوش مصنوعی خبر داد.

یک شرکت دانش‌بنیان بزرگ صنعتی توانسته است طی چهارماه نخست امسال از صادرات 4 محصول نانوکاتالیست و دانش‌بنیان خود به کشور روسیه، بیش از 4میلیون دلار ارزآوری برای کشور داشته باشد.

سردار رادان فرمانده کل نیروی انتظامی کشور گفت: تا روز گذشته حدود یک میلیون و 200 هزار زائر به کشور بازگشتند و امروز بازگشت زائران به 2 میلیون نفر رسیده است.