یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

"جوتیار" گامی بلند فناورانه در جهت هوشمندسازی کشاورزی ایران است؛ این سامانه با بهره‌گیری از داده‌های ماهواره‌ای و الگوریتم‌های پیچیده، به کشاورزان کمک می‌کند تا با دقت بیشتری محصولات خود را مدیریت کنند.

معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: در آینده در بدو تولد به افراد کارت ملی می‌دهیم و دیگر به سمت شناسنامه نمی‌رویم.

سازمان غذا و دارو اسامی انواع فرآورده‌های مراقبت از پوست غیرمجاز موجود در بازار مصرف کشورمان را اعلام کرد.

با معیار ادعایی مسئولان اسکودا که قانون تسهیل را عامل بی‌سوادی وکلای جدید می‌دانند، بسیاری از وکلای فعلی نمی‌بایست اینک وکیل باشند! زیرا حداقل در یک درس، نمره خام اکتسابی ایشان، کمتر از 10 (50 درصد) بوده است.

یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به بومی‌سازی فناوری تولید خمیر کاغذ از پسماندهای کشاورزی شد؛ با این دستاورد، ایران گامی بزرگ در جهت کاهش وابستگی به واردات کاغذ و استفاده بهینه از منابع طبیعی برداشته است.

در پی فوت "میرموسوی" در شهرستان لاهیجان، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس درباره جزئیات این حادثه توضیحاتی ارائه داد.

یک زن 102 کیلویی که به‌خاطر اسلیو معده به مرکز درمانی مراجعه کرده بود، قبل از جراحی به کام مرگ فرو رفته و خانواده وی شکایت خود را تحت عنوان قصور پزشکی از کادر درمان مطرح کردند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه حدود 5 هزار نفر در سراسر کشور در آزمون دانشنامه بورد تخصصی و فوق تخصصی شرکت کردند، گفت: حدود 10 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در حال تحصیل هستند.

سایت «آپارات» امکان کسب درآمد از «پخش زنده» را برای کاربران خود فعال کرد.

نشست کارگروه فناوری نانو و مواد پیشرفته بریکس با حضور هشت کشور در روسیه برگزار شد.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس از دستور ویژه فرمانده کل انتظامی کشور در خصوص بررسی وقوع حادثه در شهرستان لاهیجان خبر داد.

برابر ماده 22 قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات عدم پاسخگویی در مهلت قانونی 10 روزه جرم است؛ بر این اساس کانون‌های وکلا به دلیل عدم پاسخگویی در مدت مقرر، مرتکب جرم شده‌اند که باید مورد رسیدگی قرار بگیرد.

مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال، میانگین سن پدر و مادر در نخستین فرزندآوری در 5 ماهه 1403 را 27.4 سال برای مادران و 32.3 سال برای پدران اعلام کرد.

هوای امروز شهر تهران در شرایط "قابل قبول" قرار دارد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: تهران به رکورد جدید تولید و اجرای آسفالت دست یافت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن انتقاد از قطع شدن مستمری 13 هزار مددجو کمیته امداد و بهزیستی گفت: مجلس به این موضوع ورود کرده تا مشکل مددجویان حل شود.