یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

جمعی از پزشکان جهادگر دانشگاه علوم پزشکی تهران در لباس خادم امام حسین و در تب داغ تابستان در شهر مقدس کربلا، مشغول خدمت به زائران امام حسین (ع) هستند.

با توجه به ادامه عملیات بهسازی و ایمن‌سازی بخشی از مسیر نیمه جنوبی خط 1، سرویس‌دهی به مسافران حدفاصل ایستگاه علی‌آباد تا ایستگاه جوانمرد قصاب در روز جمعه 2 شهریور ماه 1403 انجام نخواهد شد.

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان برای به کارگیری فناوری نانوحباب در کاهش آلاینده‌های تالاب‌ها اعلام آمادگی کرد و گفت: در این خصوص، مذاکراتی را با مدیریت منابع آب و معاونت علمی انجام داده‌ایم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره زمانبدی افتتاح فازهای جدید تقاطع بزرگراه‌های نواب تندگویان توضیح داد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به موضوع پرداخت بدهی پرستاران گفت: به سرعت اینکار انجام می‌شود و اعتبار موردنظر در دولت تصویب شده است.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه هزینه تاکسی‌های برقی نسبت به سایر خودرو‌ها بیشتر است بنابراین تاکسیران‌ها نیاز به حمایت بیشتری دارند، گفت: با این حال نرخ‌گذاری این تاکسی‌ها در آینده متعادل‌تر خواهد شد.

رئیس ستاد اربعین پست استان تهران از استقرار 12 ایستگاه "پست‌یافته" در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی خبر داد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نانو گفت: در حوزه کشت گلخانه‌های هیدروپونیک، فناوری "نانو حباب" به‌صورت گسترده مورد استقبال قرار گرفته است؛ در حال حاضر بیش از 100 گلخانه در کشور به تجهیزات نانو حباب مجهز شده‌اند.

امسال در مسیر حدود 14 کیلومتری "جاماندگان اربعین" بیش از یک هزار و 200 موکب مردمی تدارک دیده شده و این مراسم از میدان امام حسین علیه‌السلام به سمت حرم عبدالعظیم حسنی ادامه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: با ابداع خمیر آموزشی دندانپزشکی، گامی بزرگ در جهت بهبود کیفیت آموزش در این حوزه برداشته شده است.

عدم توجه به دستور ایست پلیس در هر کشوری، جرم تلقی می‌شود و تبعات بسیار سنگینی دارد و تمکین از دستور پلیس امری جهانی است و در هیچ کشور و قانونی، امکان بی‌اعتنایی به دستور ایست پلیس وجود ندارد البته که ماموران پلیس هم باید نهایت سعه صدر را به خرج دهند

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 2 گفت: "طرح محله سبز" در راستای آشنایی شهروندان با تفکیک پسماند و حفظ محیط زیست آغاز شد.

طبق آمار سامانه سماح، 9 شهریور آخرین تاریخ درخواستی ثبت شده زائران برای عزیمت به عراق است.

در جلسه رایزن فرهنگی کشورمان و رئیس آکادمی آموزش و سلامت ابوعلی سینا در مالزی ضمن تاکید بر احیای سبک زندگی اسلامی، پیشنهاد نامگذاری روز ولادت ابوعلی سینا به نام روز "طب اسلامی" در مالزی مطرح شد.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران از تایید گزارش حسابرسی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی پس از 7 سال خبر داد.

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه، ثبت سفارش کتاب‌های درسی بعد از ثبت‌نام قطعی در مدرسه امکان‌پذیر است، گفت: کتاب‌های درسی از 24 شهریور به دست دانش‌آموزان می‌رسد.