یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

بعد از تلف شدن ببر سیبری، گوزن زرد ایرانی و شامپانزه آفریقایی، به تازگی یک شتر بدون کوهان (لاما) در باغ‌وحش ارم تلف شده است و با این حساب تعداد مرگ و میر حیوانات در مردادماه سال جاری به چهار گونه افزایش یافت.

معاون هماهنگی و امورمناطق شهرداری تهران با بیان اینکه نیمی از پروژه‌های مستمر من شهردارم به اتمام رسیده است، گفت: برنامه‌ریزی بیش از 90 درصد پروژه‌های من شهردارم 2 مستمر تا پایان شهریور به پایان می‌رسد.

مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال از ثبت 16 هزار و 601 واقعه ولادت حاصل از چندقلوزایی در 5 ماهه سال 1403 خبر داد و گفت: استان اردبیل با 5.5 درصد بیشترین و استان سیستان و بلوچستان با کمترین درصد چندقلوزایی را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین با اشاره به ارائه بیش از 3 میلیون و 283 هزار خدمت به زائران اربعین حسینی گفت: مهم‌ترین علت مراجعه بیماران به مراکز درمانی به ترتیب گرمازدگی، مشکلات گوارشی و بیماری‌های قلبی بوده است.

یک دامپزشک متخصص حیات وحش درباره "انفجار جمعیت سگ‌های ولگرد" در کشورمان با ادامه سیاست CNVR هشدار داد و گفت: در کشورهای جهان اول، کیسه مدفوع اجباریست چرا که مدفوع سگ یک "بمب بیولوژیک" از انواع ویروس‌ها و تخم انگل‌های قابل انتقال به انسان است.

کارگر جوان افغانستانی براثر حادثه‌ای تلخ در یک کارگاه تولیدی در محله یافت‌آباد به کام مرگ فرو رفت.

پرداخت مبلغ یک میلیون تومان علی الحساب متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری در دستور کار امور مالی صندوق بازنشستگی قرار دارد و مبلغ مذکور نهایتا تا شنبه به حساب بازنشستگان این صندوق واریز خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پرداخت‌نشدن یارانه 13هزار معلول را از رئیس سازمان برنامه و رئیس سازمان بهزیستی کشور پیگیری کردم و قرار است پس از رایزنی، نتیجه را اطلاع دهند.

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور گفت: ثبت جهانی دره خرم آباد و قلعه فلک الافلاک به مطالبه عمومی تبدیل شده است.

مرمت بنای تاریخی "سربازخانه" با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان در راستای تبدیل‌شدن به موزه به اتمام رسیده است.

رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از آمادگی استان‌ها برای میزبانی شایسته از زائران دهه پایانی ماه صفر خبر داد.

وزیر بهداشت با اشاره به این‌که وزارت بهداشت در رفع مشکلات حوزه پرستاری نگاه ویژه‌ای دارد، گفت: با پیگیری‌های جدی رئیس جمهور و همکاری سازمان برنامه و بودجه، قدم اول برای پرداخت معوقات پرستاران را برداشتیم.

درحالی که 5 درصد از گازهای گلخانه‌ای موجود در جو کره زمین در مراحل تصفیه و بازچرخانی آب تولید می‌شود، تصفیه‌خانه جدید کشور بلغارستان این فرایند را بدون انتشار گاز گلخانه‌ای انجام می‌دهد.

آب و فاضلاب استان تهران، آب تعدادی از مدارس منطقه 18 شهر تهران را به دلیل بدهی فاضلاب از صبح امروز قطع کرد.

با وقوع قتل مرموز زن 60ساله با ضربات تیغ در شرق تهران، یک سناریوی مرموز مقابل تیم جنایی گرفت.

با هماهنگی سفارت کشورمان در ارمنستان و همکاری دولت این کشور، پنج نفر از زندانیان ایرانی که در ارمنستان دوران محکومیت خود را می‌گذراندند، به ایران منتقل شدند.