یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مشارکت دبیران دوره متوسطه درفرایند تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه‌های دهم تا دوازدهم در جداول تعیین امتیازات رتبه بندی در دوره‌های بعدی لحاظ خواهد شد.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تغییر اقلیم را مهم‌ترین عامل شیوع پشه آئدس و بیماری ناشی از آن در کشور دانست و گفت: اگر تمام دستگاه‌ها پای کار نیایند، همه گیری گسترده‌ای در انتظار کشور است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت اختصاص اعتبارات ماده 17 قانون مدیریت بحران برای رفع معضل گرد و غبار تاکید کرد و گفت: خطر پدیده گرد و غبار در استان تهران هر روز بیشتر لمس می‌شود.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به ارائه 36 طرح و خدمت به اصحاب فرهنگ و هنر، از رشد چشمگیر خدمات صندوق در تمامی حوزه ها در دولت مردمی سیزدهم خبر داد.

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: نظام سلامت نیازمند جذب نیروهای پرستاری است اما برخی پرستاران فعال دوران کرونا در وضعیت قراردادی یا اتمام قرارداد به سر می‌برند.

صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز بیش از 7 هزار و 452 میلیارد ریال معادل 745 میلیارد تومان سود سال مالی منتهی به 31 شهریور 1402 به حساب معلمان بازنشسته عضو صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد.

خشکسالی و کمبود آب، زنگ خطری جدی برای ایران به شمار می‌رود. در این میان، یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با ارائه پلتفرمی هوشمند به نام "بانک آب" و "بازار سهم آب"، راه حلی نوآورانه برای مدیریت پایدار منابع آب زیرزمینی و عبور از این بحران ارائه کرده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری از حمایت ستاد از 25 طرح مرتبط با حوزه میکروالکترونیک با همکاری بنیاد علم ایران خبر داد.

رئیس سازمان اورژانس استان تهران از انجام بیش از 22 هزار مأموریت در استان تهران خبر داد و گفت: طی هفته گذشته 3268 تماس مزاحمت تلفنی بوده است.

عمو و برادرزاده‌ای که به‌خاطر طلب میلیاردی مرد طلافروش سیاری را به قتل رسانده بودند، با هوشیاری کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شدند.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران از رشد 6 درصدی اهدای خون در بهار امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی اطلاعیه‌ای از شناسایی 9 مورد جدید ابتلا به جذام طی یک‌سال گذشته و درمان رایگان مبتلایان در کشور خبر داد.

به دنبال گمشدن کودک 8 ساله‌ای به نام آرین در پارک‌شهر تحقیقات جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ آغاز شد اما تا این لحظه اثری از این کودک یافت نشده است.

کامپیوتر کوانتومی جدید 56 کیوبیتی H2-1 شرکت Quantinuum رکورد جهانی را که قبلاً توسط دستگاه Sycamore گوگل در اختیار بود، 100 برابر افزایش داده است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: اجرای برنامه شیر مدرسه باعث کاهش کوتاه‌قدی کودکان شده است.

رئیس دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با بیان این‌که امکان همه‌گیری بزرگ مانند آنچه در بیماری کرونا تجربه کردیم به هیچ وجه در مورد دانگ مصداق ندارد، گفت: مردم به شایعات و سودجویی‌ها در فضای مجازی توجه نکنند.