یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

همزمان با ایام سوگواری شهدای کربلا، نیکوکاری با اهدای هزینه مراسم سالگرد درگذشت مادرش، بدهی یک زندانی نیازمند را پرداخت و موجبات آزادی او را فراهم کرد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به ارزیابی و به‌روزرسانی طرح جامع ریلی شهر تهران، از ساخت و تکمیل 4 خط شامل خطوط 11،10،9،8 شبکه داخلی ریلی شهر تهران تا سال1420 خبر داد.

سخنگوی شهرداری تهران در خصوص وضعیت پله‌های برقی پایتخت گفت: پس از بررسی‌های کارشناسی، برخی از پله های برقی که قابل تعمیر نبود، به‌طور کامل جداسازی و از سرویس خارج شده و با یونیت‌های جدید جایگزین شد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس در آستانه برگزاری بیست و دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران، حرکت به سمت ساختار پلتفرم در خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها را یک راهکار موثر در تعاملی‌تر شدن رسانه، دسترسی بیشتر به ذائقه مخاطب و بهره‌گیری از او در مقام شهروندخبرنگار دانست

رییس سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص کنترل کانون‌های گرد و غبار مشترک میان ایران و عراق گفت: قرار بود در 4 استان عراق کار مشترک انجام شود که تبادل کارشناسان ما انجام شده و منتظر پاسخ عراق هستیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در دوره گذشته و در دولت روحانی یکی از پروژه‌های ایران‌سازه (از مجموعه‌های اقتصادی شستا) بیش از 25 واحد آپارتمان به ثمن بخس به افرادی واگذار شده که در حال حاضر برخی از آنها داعیه‌دار مبارزه با فساد هستند.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در واقع ایجاد ادبیات مشترک جهانی علیه گرد و غبار به دنبال اندیشه شهید رئیسی شکل گرفت.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ، تمهیدات ترافیکی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) را اعلام کرد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینستاگرامی که تحت عنوان بزرگترین جشنواره مبلمان اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از یک تن مغز بادام درختی قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را بیش از یک میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش از اعلام نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم از ساعت 14 امروز 23 تیر ماه خبر داد.

سرپرست اداره کل محیط زیست شهرداری تهران گفت: قطعا ساخت تصفیه‌خانه از وظایف ذاتی شهرداری تهران نیست، اما این کار را انجام می‌دهد در حالی که متولیان امر در این مراسم حضور ندارند و متأسفانه درخواست‌های مبنی بر واگذاری کامل این تصفیه‌خانه به آنها دارند.

یک عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: ریه ما در مواجه با ذرات معلق، دارای تغییراتی در سلول‌های اپیتلیال ریه می‌شود. اگر این روند ادامه پیدا کند و ماکروفاژها التهابی شوند، گام نخست سرطانی شدن سلول‌های ریه اتفاق می‌افتد.

دختر جوانی که برای سومین بار زیر تیغ جراحی رفته بود بر اثر آمبولی به کام مرگ فرو رفت و خانواده او شکایت خود را تحت عنوان "قصور پزشکی" مطرح کردند.

معاون مخاطرات زمین سازمان زمین‌شناسی گفت: از 20 سال پیش، ذرات کمتر از 10 میکرون که تا عمق سیستم تنفسی نفوذ می‌کند، عمده ذرات گرد و غبار را تشکیل می‌دهند.

فاز دوم تصفیه‌خانه خلیج فارس با ظرفیت 5 هزار متر مکعب با حضور مسئولان شهری در جنوب پایتخت به بهره‌برداری رسید.