یک‌شنبه 8 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

ثبت‌نام نوبت دوم کنکور 1402 از 15 فروردین آغاز می‌شود.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات از آماده‌باش امدادگران هلال احمر در پی ورود سامانه بارشی به کشور و بارش برف در 14 استان خبر داد.

در جلسه چهار ساعته مشترک شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان‌ها، دستورات مهم و دارای ضرب‌الاجل رئیس دستگاه قضا برای عملیاتی شدن برنامه سال 1402 مطرح شد.

دادستان کل کشور طی نامه‌ای به وزرای راه و کشور در خصوص ساخت‌وسازهای غیر مجاز در خوی تاکید کرد: به صورت ویژه موضوع اهمال یا سهل انگاری مسئولان و متولیان قانونی صدور مجوز یا ناظر بر روند ساخت و ساز در منطقه زلزله زده خوی پیگیری شود.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران از ثبت 24 میلیون تردد در سطح راه‌های ارتباطی استان تهران طی 9 روز گذشته خبر داد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ارائه توصیه‌هایی مبتنی بر آموزه‌های طب ایرانی برای روزه‌داران پرداخت و نوشیدن آب سرد هنگام افطار را اقدامی آسیب‌رسان به معده عنوان کرد.

میانگین استفاده از ماسک در اماکن عمومی کشور در ایام نوروز به 16 درصد رسیده است و میزان استفاده از ماسک در پاساژها، مراکز تفریحی، نانوایی‌ها و مراکز ورزشی پایین‌تر از میانگین کشوری است.

گزارش تبعیض، نابرابری و خشونت علیه زنان در سوئد از سوی ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت درباره روزه گرفتن در افراد دارای فشار خون، بیماری‌های قلبی - عروقی و کلیوی توضیحاتی ارائه کرد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری کلاهبرداری که با روش اسکیمر در پوشش فروش "هفت‌سین" نوروز بیش از 3 میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

معاون هماهنگ‌کننده پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تا روز هفتم نوروز، 123425 هزار فقره ثبت تخلف حادثه‌ساز در تهران صورت گرفته است.

در صورت ناتوانی شخص وزیر آموزش و پرورش در سامان دادن، تامین و پرداخت حداقلی مطالبات به حق فرهنگیان عزیز کشورمان و وضعیت افتضاحی که در پرداخت حقوق اسفند فرهنگیان ایجاد شد، باید از مقام خود به عنوان سکاندار این وزاتخانه بزرگ، استعفا دهد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به درخواست‌های مکرر و انتظارات شهروندان در رابطه با بهبود وضعیت مخازن، 100 میلیارد تومان به نوسازی و جایگزینی مخازن پسماند شهری در سال 1402 اختصاص یافته است.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران گفت: نیروهای ما در سطح شهر در آمادگی کامل برای رفع آب گرفتگی‌های احتمالی به دنبال بارش باران در تهران هستند.

بر اساس اطلاعیه شماره 6 ستاد خدمات نوروزی هلال احمر 17 تا 19 بعد از ظهر پرتصادف‌ترین ساعات در نوروز 1402 است.

برای شما که علاقه‌مند به حیات وحش بوده و اخبار آن را دنبال می‌کنید؛ بدون شک "توران" نامی آشناست. شاید هم این زیستگاه مهم حیات وحش، مهم‌ترین نامی است که می‌شنوید.