یک‌شنبه 8 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

سومین روز هوای "پاک" با شاخص عدد 37 در هفتمین روز از سال 1402 در تهران ثبت شد.

معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اخبار منتشرشده درباره پرداخت‌نشدن معوقات رتبه‌بندی را تکذیب کرد.

سال 1401 در حالی از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» لقب گرفت که توقع از استان قزوین به عنوان یک استان صنعتی و دانشگاهی برای تحقق شعار سال بیش از سایر استان‌ها بود.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به آغاز طرح سلامت نوروزی از 24 اسفندماه گفت: در بازرسی‌های نوروزی 744 مرکز متخلف پلمب شده‌اند.

سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد که حق بیمه افرادی که حداقل دستمزد را در سال جاری دریافت می‌کنند مبلغ 1،769,428 ریال است.

معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: بودجه مصوب سال 1402 در قانون بودجه کل کشور، نسبت به سال 1401 به میزان 165 درصد افزایش یافته که از ابتدای تاسیس صندوق بی سابقه است.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: متأسفانه بر اساس آمار ثبت شده در تعطیلات نوروزی تاکنون 470 نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

با همکاری شرکت آسترازنکا، محققان روش درمانی ارائه کردند که روی موش‌ها بسیار موثر بود. در این روش با کمک نانوذرات و ترکیبات مهندسی شده، محققان دارویی ساختند که سرطان معده را در موش‌ها از بین برد، بدون این که عود مجدد در آن‌ها دیده شود.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: هنوز مشکل شماره‌گذاری ون‌هایی که اخیراً رونمایی شد، برطرف نشده و امیدواریم اختلافی که بین وزارت کشور و سازنده وجود دارد، برطرف و ون‌ها وارد ناوگان شود.

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری امضای تفاهم‌نامه‌ای بلندمدت میان معاونت علمی و سازمان بورس و اوراق بهادار را زمینه مناسبی برای توسعه بازار بورس دانش‌بنیان‌ها دانست.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از فراهم شدن شرایط سفر بازنشستگان کشوری به عتبات عالیات با حداقل هزینه ممکن در آینده نزدیک خبر داد.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری در رابطه با آخرین وضعیت پرونده‌های اسدالله اسدی و حمید نوری و انتقال آنها به ایران توضیح داد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای تامین فضای آموزشی گفت: این سازمان با رویکرد جهادی جوانان نخبه ظرفیت این را دارد که سالیانه 30 هزار کلاس درس تحویل نظام تعلیم و تربیت بدهد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برخی رانندگان ممکن است با دیدن خلوتی معابر تهران، قصد سرعت و سبقت برای زودتر رسیدن و یا قصد انجام حرکات نمایشی و لایی‌کشی داشته باشند که به این رانندگان توصیه می‌شود فریب خلوتی معابر را نخورند.

شهردار تهران به کارگر فضای سبز شهرداری که به تازگی صاحب نوزادان 4 قلو شده است، یک واحد مسکونی هدیه داد.