دوشنبه 9 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

دادستان کل کشور گفت: حقارت دشمن به حدی رسیده که سرکرده منافقین که 17 هزار نفر از جوانان کشور را به شهادت رسانیده را به عنوان رئیس جمهور ایران برمی‌گزیند.

با کشف جسد دختر معلول در خانه‌ای در شرق تهران، تحقیقات تیم جنایی درباره این پرونده آغاز شد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

امروز خبر آمد که دبیرستان دخترانه متوسطه اول شهدای 13 آبان و دبستان هاجر در منطقه تهرانسر تهران شاهد تکرار حادثه مسمومیت دانش‌آموزان شده‌اند؛ خبرنگار تسنیم برای اطلاع از کم و کیف ماجرا، به مقابل درب دبیرستان 13 آبان مراجعه کرد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از اجرای طرح سراسری تشدید مبارزه با قاچاق کالا و کشف بیش از 3 هزار و 202 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق طی یک ماه گذشته در کشور خبر داد.

در پی مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در برخی مدارس تهران، این مسئله در دستور بررسی "شورای تامین استان تهران" قرار گرفت.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به آمارها درباره مبارزه با زمین‌خواری گفت: هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم و نتوانسته‌ایم در این باره به طور کامل، منویات مقام معظم رهبری و قانونگذار را اجرایی کنیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش 23 درصدی ظرفیت پذیرش دانشجوی پرستاری خبر داد.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران از تشدید نظارت‌ها بر فعالیت میادین و بازارهای میوه و تره‌بار خبر داد.

روزهای پایانی سال همیشه دوره پرمصرف آب در کشور بوده و شست‌شو اقلامی مانند فرش, پرده, مبل و...، در ایام پایانی سال انجام می‌شود که اگر این شست‌وشو با رعایت مصرف آب و مسئولانه انجام نشود، کشور را دچار مشکل خواهد کرد.

رئیس انجمن علمی شنوایی شناسی ایران با بیان این‌که کم‌شنوایی در سالمندان می‌تواند باعث کاهش ارتباط با افراد دیگر و بروز مشکلات روحی و روانی شود که می‌تواند منجر به آلزایمر و دمانس شود‌؛ نسبت به استفاده طولانی‌مدت از هندزفری هشدار داد.

همزمان با پایان کار پنجمین دوره رویداد سرمایه گذاری فناوری TIM2023 بیانیه پایانی این رویداد منتشر شد. جمع‌آوری کمک‌های مالی برای صندوق سرمایه‌گذاری مشترک D-8 و تشکیل یک گروه کاری برای صندوق سرمایه‌گذاری مشترک نوآوری از اقدامات صورت گرفته است.

اختتامیه پنجمین دوره رویداد سرمایه‌گذاری فناوری TIM2023 با معرفی مالزی به عنوان میزبان دوره بعدی برگزار شد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان سینا گفت: بیش از 20 درصد از واردات کشور نهاده‌های دامی است، به همین جهت بنا داریم از ظرفیت حوزه فناورانه و دانش بنیان در ارتباط با تولیدات نهاده‌های دامی استفاده کنیم.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: طبق "قاعده اعتبار امر مختوم" وقتی در حوزه کیفری، حکم قطعی صادر شود دیگر امکان طرح مجدد با شاکی و متهم و موضوع واحده ممکن نیست!

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران با اشاره به پاتوق‌های آسیب اجتماعی در پارک دانشجو گفت: این موضوع نیز در دستور کار ما قرار دارد و بنا داریم این پاتوق‌ها را با مشارکت سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران جمع‌آوری کنیم.