دوشنبه 9 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

3 سارق مسلح در جریان سرقت از یک مغازه طلافروشی در جنوب تهران، مرد جوانی را به قتل رساندند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به ورود سامانه بارشی، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در استان هشدار داد

چهارمین جلسه ستاد مدیریت بحران شهر در سال 1401 با هدف ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله کارگروه‌های تخصصی عضو ستاد، بررسی مصوبات جلسات قبل و میزان پیشرفت اجرای این مصوبات در مرکز عملیات اضطراری شهر تهران برگزار شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به سرانجام طرح بورسیه معلمی به تغییرات آزمون استخدامی سال 1402 اشاره کرد.

بر اساس آخرین نرخنامه مصوب سازمان هر کیلوگرم مرغ تازه با قیمت 61 هزار و 900 تومان در میادین میوه و تره‌بار شهر تهران عرضه می‌شود.

معاون اجرایی پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا گفت: در طرح نوروز 1402 از پهپادهای عمودپرواز و پهپادهایی که بامدت زمان طولانی پرواز می‌کنند را برای مدیریت ترافیک استفاده خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه شیوه‌های جذب دانشجو معلمان تغییر خواهد کرد، از برگزاری کنکور اختصاصی جذب معلم احتمالا از سال 1403 خبر داد.

سرپرست مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت با هشدار نسبت به کاهش جمعیت و افزایش سالمندی در ایران، آخرین اقدامات انجام شده در حوزه غربالگری مادران باردار را تشریح کرد.

رئیس مرکز تحول قوه قضائیه گفت: در دوره جدید قوه قضائیه، "فناوری" محور تحول است و برای تحقق آن بیش از 20 سامانه طراحی شده است؛ با این تفکر و از این طریق، امور مردم در بحث خدمات حقوقی، قضایی و ثبتی سریع‌تر و کیفی‌تر خواهد شد.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور گفت: ما لیستی از ساختمان‌های ناایمن تهران نداریم؛ فقط 129 ساختمان دارای ضعف سیستم اطفای حریق شناسایی شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور از آغاز طرح امداد نوروزی از 24 اسفند سال جاری تا 14 فروردین 1402 خبر داد و گفت: تاکنون یک فوتی و هشت قطع عضو ناشی از حوادث مرتبط با چهارشنبه پایان سال داشته‌ایم.

سخنگوی فراجا ضمن خطاب قرار دادن سارقان سابقه‌دار هشدار داد: همه کسانی که فکر غارت اموال و دست‌درازی به جان و مال مردم را در سر می پرورانند "به هوش و به گوش" باشند که پلیس در کمین آنهاست و با تمام نیرو طرح مقابله با انواع سرقت‌ها را آغاز کرده است.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری درباره حمایت از گروه خاصی از نخبگان در آیین‌نامه حمایت از نخبگان گفت: در تلاش هستیم که از افرادی که سطح تاثیرگذاری بسیار بالایی دارند و کل این افراد شاید بیشتر از 200 نفر در سال نشود، حمایت کنیم.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: براساس آئین نامه حمایت از نخبگان ایرانی مقرر شد که حداقل سالانه 20 درصد از نخبگان جذب دانشگاه‌ها شوند؛ وزارتخانه‌های مختلف درخواست استخدام 2500 نخبه اعلام نیاز شده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: امیدواریم حداقل سال آینده 3 هزار اتوبوس را وارد شهر تهران بکنیم البته این میزان اتوبوس نیز پاسخگوی نیاز شهر تهران نخواهد بود.

یکی از اهالی روستای دروپی از توابع بخش مرکزی ساری در حرکتی خودسرانه و عجیب اقدام به احداث جاده با نیت تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و قطع درختان کرده است.