دوشنبه 9 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

وزیر بهداشت گفت: مجموع تحقیقات نشان داد که نوعی "سم" خفیف باعث ایجاد مسمومیت دانش‌آموزان شده است.

پیروز که به نماد امید برای بقای یوزپلنگ ایرانی تبدیل شده بود و محبوبیتی بی‌حد و اندازه‌ای در میان هموطنان پیدا کرده بود، سرانجام در 10 ماهگی به دلیل ابتلا به بیماری نارسایی حاد کلیوی تلف شد!

وزیر راه از اضافه شدن 100 دوربین نظارتی به دوربین‌های جاده‌ای خبر داد.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پیروز در شرایطی خاصی بزرگ شده بود و از همان ابتدا "سیستم ایمنی" ضعیفی داشت و همین مورد باعث شد توانایی مقابله با بسیاری از عوامل بیماری‌زا را نداشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نسبت به تأخیر ارسال لوایح نرخ کرایه‌های تاکسی، مترو و اتوبوس برای سال آینده از سوی شهرداری تهران انتقاد کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح علل افزایش تجویز سرم در کشور، از عدم تخصیص بودجه کافی به صندوق بیماران خاص و طرح دارویار انتقاد کرد.

عضو شورای شهر تهران در ارتباط با دلیل توقف خدمت‌رسانی توسط تاکسیرانی فرودگاه توضیحاتی را مطرح کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در حادثه اخیر ترکیه و سوریه، یکصد کشور در ترکیه برای خدمت‌رسانی حضور پیدا کردند اما تنها کشوری که مورد تشویق ترکیه قرار گرفت و صلیب سرخ جهانی از آن تقدیر کرد، جمهوری اسلامی ایران بود.

فوکال‌پوینت ایران در شبکه تبادل و فناوری 8 کشور اسلامی گفت: در تلاش هستیم دفاتر انتقال فناوری جمهوری اسلامی را در 7 کشور دیگر ایجاد کنیم که یک پایگاهی برای ارتباط بیشتر زیست‌بوم نوآوری ایران با 7 کشور باشد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک، در مصرف یک میلیون برگه کاغذ صرفه‌جویی شده است.

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان از تولید کیت‌های دامپزشکی با فناوری بالا خبر داد که با یک آزمایش قادر به تشخیص 16 بیماری است که در سال جاری 5 میلیون دلار ارزآوری برای کشور داشته است.

رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به اینکه 7500 نفر از پرستاران به دلیل ابتلا به کرونا جانباز و از کار افتاده شدند، گفت: ضربه ناشی از کمبود پرستار مستقیما به مردم وارد می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر 40 درصد از تجهیزات پزشکی همچون ماشین های بیهوشی، دیالیز و ونتیلاتور در کشور تولید می‌شود.

وزیر راه با اشاره به وجود 877 نقطه آسیب‌زا و پرخطر در کشور گفت: ایمن‌سازی این نقاط در دستور کار قرار دارد که 200 نقطه آن در حال حاضر رفع شده است.

رئیس پلیس راهور گفت: 51 درصد از جانباختگان تصادفات در همان صحنه تصادف جان خود را از دست می‌دهند، 6 درصد حین انتقال و 43 درصد در بخش تروما و بیمارستانی فوت می‌کنند.

رئیس بیمارستان دامپزشکی مرکزی گفت: متأسفانه درمان‌ها اثربخش نبود و "پیروز" تلف شد.