سه‌شنبه 10 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

وزارت نفت و معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و طلیعه 22 بهمن، محتواهای مرتبط با معارف انقلاب اسلامی و استکبارستیزی در کتاب‌های درسی را معرفی کرد.

وزیر نفت گفت: ما می توانیم از 5.7 میلیون بشکه‌ای که برای برداشت مخازن نفتی داشته باشیم، 900 هزار بشکه را به عهده دانش بنیان‌ها قرار دهیم سعی داریم به هر شکل ممکن، از توانایی شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم.

به دنبال تکمیل روسازی و ریل‌گذاری مسیر منتهی الیه شمالی خط 7 متروی تهران که با اقداماتی از قبیل نصب ریل سوم، کابل‌کشی و تعبیه سایر تاسیسات داخل تونل همراه بود، تست گرم این مسیر 3500 متری روز جمعه 21 بهمن ماه در ایام دهه فجر انجام خواهد شد.

نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی که به تعبیر رهبر انقلاب "آن نهال نورس امیدبخش امروز به درخت تناور و ثمربخشی تبدیل شده است" به‌عنوان نهادی پیشرو و متعهد به توسعه و پیشرفت دانش‌بنیان کشور با راه‌اندازی مرکز علمی و فرهنگی تأثیرگذار، خدمات شاخصی داشته است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

بزرگترین و بلندترین نورافشانی کشور همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در برج میلاد تهران اجرا می‌شود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: 630 واگن متروی تهران تا دو سال آینده وارد ناوگان حمل و نقل می‌شود.

معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: امروز بزرگترین قرارداد کلان بین زیست‌بوم دانش بنیان و صنعت نفت به ارزش 2 میلیارد دلار منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از خدمات‌رسانی رایگان به شرکت‌کنندگان در مراسم راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن خبر داد.

مدیرکل مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تنفس هوای پاک در شهر تهران در 5 روز گذشته به واسطه تهویه هوا بوده است؛ انتشار آلودگی در این چند روز کماکان مانند گذشته بوده اما وزش باد سبب شده تا هوا تصفیه شود.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور گفت: در سال چند هزار میلیارد تومان جرایم ورود خودرو به محدوده طرح ترافیک وصول می‌شود اما ساز و کاری که این مبلغ را به تأمین نیازمندی‌های اجرای قانون هوای پاک تخصیص دهد، در قانون پیش‌بینی نشده است.

معاون صنایع دستی با ارائه توضیحاتی درباره جزئیات نمایشگاه ملی صنایع دستی گفت: با رویکرد حمایتی در جریان برگزاری نمایشگاه صنایع دستی مساحتی بالغ بر 4000 متر مربع به صورت رایگان در اختیار هنرمندان استان‌های مختلف سراسر کشور قرار گرفته است.

"ارگ باستانی حلب" در شمال کشور سوریه در اثر زلزله اخیر آسیب‌های زیادی متحمل شده است. این بنای تاریخی که قدمت آن به به هزاره سوم پیش از میلاد برمی‌گردد، در سال 1986 در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده بود.

با حکم فرمانده کل انتظامی سردار هداوند فرمانده انتظامی استان البرز شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از عرضه محصولات لبنی با تخفیف در 25 غرفه در میادین میوه و تره‌بار خبر داد.